Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja

Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Odpowiedz w temacie

Pieniądze w żużlu


Rozmowy o sporcie żużlowym

Opcje      Szukaj
Post 12 paź 2010, o 10:44
 Re: Pieniądze w żużlu
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43
Skąd: Dampf Kraft Wagen
Posty: 2285

Zobacz profil 
...czas zacząć oszczędzać! A najlepiej, kiedy zacznie się to od wprowadzania nowych - postępujących z realiami czasu - przepisów regulaminowych.

Dziś w Rzeszowie - egzamin na licencję "Ż". Czytając za:

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /779071711

można dowiedzieć się, że w Komisji Egzaminacyjnej, będą: Marek Cieślak (Częstochowa); Włodzimierz Kowalski (Z. Góra); Piotr Szymański (bodaj Toruń). Ciekaw jestem, jaki jest cały koszt zorganizowania takiego egzaminu - biorąc pod uwagę wszelkie możliwe koszty... A ile wyniosłyby koszty egzaminu, który wyglądałby tak, jak np w krajach skandynawskich, lub brytyjskich... Tam zdaje się, przed lub po zawodach ligowych, sędzia zawodów stwierdza, czy adept kwalifikuje się do uzyskania licencji, czy też nie... Chciałbym zapytać tutaj osoby (np. Redaktora), czy były świadkami takich egzaminów np. w Szwecji - lub innym kraju - i jak to wyglądało.

_________________
“Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."


           
Post 31 paź 2010, o 06:29
 Re: Pieniądze w żużlu
Legenda
Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył: 29 sie 2004, o 11:25
Skąd: Sydney
Posty: 8375

Zobacz profil 
Mysle, ze to dobry temat...

Wklejam artykul ze Sportowych Faktow.

Cytuj:
W Poznaniu odbyło się spotkanie przedstawicieli klubów I i II ligi oraz Głównej Komisji Sportu Żużlowego. Zadecydowano ostatecznie, że od sezonu 2011 wejdzie w życie Regulamin Finansowy.
Główna Komisja Sportu Żużlowego wzięła pod uwagę sugestie klubów I i II ligi dotyczące Regulaminu Finansowego. Ostateczny kształt Regulaminu Finansowego musi zostać zaakceptowany podczas najbliższego posiedzenia GKSŻ.

Założenia Regulaminu Finansowego dla klubów I ligi:

Art. 8
1.Wysokość wynagrodzenia zawodnika za przygotowanie do sezonu określona w kontrakcie o profesjonalne uprawianie sportu żużlowego, zawartym z klubem biorącym udział w rozgrywkach DM I ligi, jest uzależniona od uzyskanej przez zawodnika średniej biegopunktowej w poprzednim sezonie.

2. Z tytułu uzyskanej w poprzednim sezonie średniej biegopunktowej zawodnik może otrzymać na przygotowanie się do sezonu wynagrodzenie obliczone według następujących zasad:
1) średnia biegopunktowa od 0 do 1,000 - do 25.000 zł
2) średnia biegopunktowa od 1,001 do 1,500 - do 40.000 zł
3) średnia biegopunktowa od 1,501 - 2,000 - do 60.000 zł
4) średnia biegopunktowa od 2,001 - 3,000 - do 75.000 zł

Art. 9
1. Zawodnik figurujący na liście klasyfikacyjnej zawodników danej ligi wśród zawodników niesklasyfikowanych oraz zawodnik nie umieszczony na żadnej z list klasyfikacyjnych, może otrzymać wyłącznie wynagrodzenie, o którym mowa w art. 9 ust. 2 pkt 1.

2. W przypadku, gdy w sezonie obowiązywania Regulaminu zawodnik bierze udział w rozgrywkach innej ligi niż w sezonie poprzednim, w stosunku do niego będzie stosowany ten sam przelicznik, który używany jest do obliczania średnich indywidualnych dla zawodników zastępowanych.

Art. 10
1. Do dnia 15 marca kluby są zobowiązane do wypłaty co najmniej 50 % wynagrodzenia określonego w art. 8

2. Do dnia 30 września kluby są zobowiązane do wypłaty pozostałej części wynagrodzenia. określonego w art. 8

Art. 11
1. Zawodnik biorący udział w rozgrywkach DM I ligi otrzyma wynagrodzenie za zdobyty punkt ustalone w kontrakcie, do kwoty 800 zł za każdy zdobyty punkt.

2. Za zwycięstwo w meczu drużyna otrzyma od klubu kwotę 10.000 zł. Kwota ta będzie rozdzielana przez klub pomiędzy zawodników tytułem dodatkowego wynagrodzenia zawodników proporcjonalnie do liczby zdobytych przez poszczególnych zawodników punktów w meczu.

3. Za zdobycie punktu bonusowego w części finałowej rozgrywek I ligi, drużyna otrzyma do podziału kwotę 8.000 zł. Kwota ta będzie rozdzielana przez klub pomiędzy zawodników tytułem dodatkowego wynagrodzenia proporcjonalnie do liczby zdobytych przez poszczególnych zawodników punktów w meczu.

4. W stosunku do zawodników i drużyn rywalizujących w części finałowej o miejsca 5-8 kwoty wskazane w ust 1- 3 powyżej ulegają obniżeniu o 50%.

5.Zawodnikom biorącym udział w rozgrywkach DM I ligi żużlowej nie przysługuje zwrot kosztów podróży z tytułu udziału w zawodach ligowych.


Założenia Regulaminu Finansowego dla klubów II ligi:

Art. 12
1.Wynagrodzenie za przygotowanie zawodnika do sezonu, określone w kontrakcie o profesjonalne uprawianie sportu żużlowego zawartym z klubem biorącym udział w rozgrywkach DM II ligi żużlowej, nie może być wyższe niż 10.000 zł.

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, klub ma obowiązek wypłacić do dnia 15 marca.

3. Zawodnik biorący udział w rozgrywkach DM II ligi otrzyma wynagrodzenie za zdobyty punkt w wysokości ustalonej w kontrakcie, nieprzekraczające kwoty 400 zł za każdy uzyskany punkt w meczu ligowym.

4. Zawodnikom biorącym udział w rozgrywkach DM II ligi żużlowej przysługuje zryczałtowany zwrot kosztów podróży w wysokości 0,35 zł/km.

Kluby I i II ligi będą podlegały kontroli Głównej Komisji Sportu Żużlowego. W przypadku naruszenia przepisów Regulaminu Finansowego przez klub, podmiot zarządzający może wymierzyć karę pieniężną w wysokości od 100 do 500 tysięcy złotych lub wykluczyć zespół z rozgrywek. W przypadku naruszenia przepisów przez zawodnika, podmiot zarządzający może wymierzyć karę pieniężną w wysokości od 100 do 500 tysięcy złotych, zawiesić zawodnika na pół roku lub go zdyskwalifikować. Powyższe kary mogą być zastosowane alternatywnie. Za utrudnienia w przeprowadzeniu kontroli lub odmowę okazania dokumentów mogących stanowić dowód w sprawie podmiot zarządzający może wymierzyć karę pieniężną w wysokości 500 tysięcy złotych.


No i jak sie nowe przepisy podobaja? Jestem najbardziej ciekaw, co na ten temat maja do powiedzenia zawodnicy badz osoby bedace blisko z zawodnikami (Mychas na przyklad?). Znaja zapewne lepiej te realia i wiedza, jak realistyczne sa to ceny.

Jak znam Polske, to i tak znajda sie sposoby na ich ominiecie. Bo nikt nie moze np. indywidualnemu sponsorowi zawodnika przekazac mu tyle kasy, ile tylko zywnie mu sie podoba.

_________________
Regards from Sydney
Jasiek

It's ok to disagree with me. I cannot force you to be right


           
Post 31 paź 2010, o 15:59
 Re: Pieniądze w żużlu
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12 maja 2005, o 23:24
Skąd: Rzeszów
Posty: 1393

Zobacz profil 
to co uchwalili to dramat i farsa. tu nie chodzi o to zeby oni zarabiali nie wiadomo ile tylko o to ze nie kazdy zawodonik bedzie mial rowne sezony. na syfach przedstawili koszty zawodnikow oraz ich zarobki przy nowym regulaminie tyle tylko ze podali czolowa 15 pierwszej ligi. co lepsze nie odjeli podatku dochodowego (np liniowki 19%) czyli PITu 5. w 1 lidze jezdzi okolo 80 - 90 chlopakow i porownanie zarobkow tylko do czolowej 15 jest nie na miejscu. przypominam ze z kazdym wyscigiem istnieje ryzyko kontuzji ktora odbije sie pietnem na cale zycie...

realnie przy nowym regulaminie zawodnik osiagajacy srednia okolo 1,8 bedzie zarabiac 4 000 zł na miesiac (liczone w skali roku czyli 12 wyplat po 4 000 zł). kasa ta nie obejmuje np pechowego sezonu z 4 zatarciami silnika (badz wieksza iloscia). moze dojsc do kuriozalnej sytuacji gdzie mechanik (nie tuner tylko mechanik meczowy) zarabia wiecej niz zawodnik...
ok zaraz pewnie pare osob moze zarzucic ze 4 000 to nawet sporo, tyle tylko ze dla zawodnika z krajow lepiej rozwinietych gospodarczo niz polska 1 000 euro zarobku to jest nic. dojdzie do sytuacji gdzie albo beda jezdzic sami polacy + ukraincy, rosjanie i wegrzy badz do tego ze kasa bedzie puszczana przez sponsorow w formie dodatkowych wyplat - nie ma prawnej mozliwosci sprawdzenia prywatnej firmy jaka kazdy zuzlowiec posiada z jej przychodow - kontrolowane beda tylko kluby i ich rozchód wzgledem zawodnikow !

dojdzie do tego ze poziom polskiego zuzla radykalnie sie obnizy i skutek bedzie tego nastepujacy o ktorym nikt teraz nie mysli... na ten moment juz w polsce brakuje chetnych to uprawiania spidleja...tych ktorzy sie do tego garnal pociaga adrenalina, slawa oraz kasa...teraz ten ostatni argument upadnie wiec moim zdaniem bedzie coraz mniej chetnych do uprawiania tego pieknego sportu.

ww dane ktore tutaj podalem tycza sie 1 ligi. to co bedzie w drugiej to bedzie dramat i zobaczycie doprowadzi do tego ze w ogole zostanie zlikwidowana 2 liga bo nikt tam nie bedzie chcial jezdzic...


zycze prezesom opamietania sie jak najszybszego bo z tego prosto widac ze to oni sa calym zlem polskiego zuzla...

_________________
TATA TREY'A PSYCHO FANS :D

...jak jezdzic to tylko na pełnej...
...jak atakowac to tylko po bandzie...


           
Post 3 lis 2010, o 16:54
 Re: Pieniądze w żużlu
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 19 cze 2005, o 19:14
Skąd: Rzeszów
Posty: 3029

Zobacz profil 
Kwoty jakie zarobią w sezonie 2011 czołowi żużlowcy ekstraligi.
http://www.espeedway.pl/info,info,1.html

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


           
Post 9 paź 2011, o 13:43
 Re: Pieniądze w żużlu
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 19 cze 2005, o 19:14
Skąd: Rzeszów
Posty: 3029

Zobacz profil 
Ligi 2011 na finiszu, ile kosztowali zawodnicy i mistrzostwo w najlepszych ligach.


Cytuj:
Ile kosztuje mistrzostwo ?

Mistrzostwo Danii można zdobyć dysponując 700 tysiącami złotych. W Polsce za takie pieniądze da się odnieść sukces, ale na poziomie II ligi. Tytuł mistrzowski kosztuje grube miliony. W naszej Speedway Ekstralidze od kilku lat wszystko jest najlepsze, ale i najdroższe. Budżety klubów liczone są w milionach złotych. W ciągu kilku lat wydatki wzrosły o ponad 50 procent. Po 2 mln dla Hancocka i Hampela.

Jeszcze na początku XXI wieku WTS Wrocław, z 5 milionami złotych, był pierwszą siłą Ekstraligi. – Obecnie, mając takie pieniądze, jest się skazanym na walkę o utrzymanie – mówi nam jeden z prezesów. Budżety tegorocznych finalistów Ekstraligi to łącznie prawie 16 mln zł (cała liga dysponowała sumą 54,4 mln zł).

Falubaz Zielona Góra miał 8,5 mln zł, a Unia Leszno 6,8 mln zł. Liderzy Falubazu nie mogą narzekać na dochody – Greg Hancock dostał 2,1 mln zł, Andreas Jonsson – 1,95 mln zł, a Piotr Protasiewicz 1,65 mln. Gwiazdy Unii zarobiły niewiele mniej – Jarosław Hampel 2,1 mln zł, Janusz Kołodziej – 1,2 mln, Damian Baliński i Troy Batchelor – po 700 tysięcy zł. Nasi działacze co roku zapowiadają oszczędności, ale zwykle kończy się na słowach. Tym razem ma być inaczej. W przyszłym sezonie złoto powinno być tańsze nawet o 1,5 mln zł.

Na przebicie Duńczyków nie mamy jednak szans. Slangerup, tegoroczny zdobywca tytułu mistrzowskiego, wydał niecałe 700 tys. zł. – Oszczędne życie wymuszają przepisy – mówi Zbigniew Tokarski, polski menedżer mieszkający w Brovst. – Każdy musi zatrudniać zawodników klasy A, B, C i D. Nie można mieć samych gwiazd, a tylko im trzeba płacić więcej. Wielu zawodników startuje za dwa, dwa i pół tysiąca złotych za mecz. Są też tacy, którzy występują za darmo. Na przykład Nicki Pedersen jeździ w Holsted, bo ma podpisanych dziesięć umów z okolicznymi sponsorami. Vojens mogło mieć bezgotówkowo Jarosława Hampela, który starty w tym klubie chciał potraktować jako formę treningu przed Grand Prix.

Duńskie kluby funkcjonują niewielkim kosztem, bo nie ponoszą kosztów administracyjnych. – Raz, że jest dofinansowanie państwa, a dwa, że w każdym klubie mamy prężnie działająca grupa rodziców. Jeden puszcza taśmę, drugi stoi z flagą na wirażu, a trzeci sprzedaje parówki. Robią to społecznie – zauważa Tokarski. W Polsce wydatki administracyjne sięgają miliona złotych. Na Wyspach tytuł mistrza kraju kosztuje więcej niż w Danii, ale ciągle nie są to wielkie pieniądze. Tegoroczni finaliści – Eastbourne Eagles oraz Poole Piratem – wydadzą nie więcej niż 2,5 mln zł. Mało, bo w Anglii nie płaci się dużej kasy za podpisanie kontraktu. Czasami ktoś dostanie równowartość 25 tys. zł, ale to należy traktować, jako gest dobrej woli ze strony promotora klubu.

Bonusem dla żużlowca jest też dodatkowy kontrakt ze sponsorem generalnym. Rzadkością jest ryczałt, czyli stała kwota za występ. Stawki za punkt nie są wielkie – od 400 do 750 złotych. Zawodnik może jednak liczyć na to, że klub zapłaci za jego ubezpieczenie, licencję, mieszkanie, pokryje koszty przejazdów i zatrudnienia mechanika. Fortuna tylko dla gwiazd W Szwecji cena za złoto jest niemal taka sama jak w Wielkiej Brytanii. Najdrożsi zawodnicy dostają nawet milion złotych. W gronie finalistów sezonu 2011 brakuje jednak takich żużlowców. W Indianernie Kumla jednym z lepiej zarabiających jest nasz Piotr Protasiewicz, a to oznacza wypłatę rzędu 400 tys. zł. Z drugiej strony, w Piraternie Motala jest Greg Hancock, który dostaje 800 tys. zł. Większość jeźdźców obu ekip ma jednak umowy na poziomie 200–250 tys. zł. Szwedzi nadal jednak uważają, że wydają na speedway za dużo i od przyszłego roku zamierzają wprowadzić limity zarobków. Górna granica ma wynosić 1,4 mln zł. W Polsce za takie pieniądze trudno pozyskać jednego zawodnika z czołówki Grand Prix. A gdyby ktoś dostał zadanie zmontowania składu, to musiałby poprzestać na negocjacjach z... juniorami.

Za espeedway.pl

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


           
Post 19 wrz 2012, o 21:03
 Re: Pieniądze w żużlu
Szkółkowicz
Szkółkowicz

Dołączył: 12 wrz 2012, o 00:12
Posty: 3

Zobacz profil 
W ostatnim "TŻ" pojawił się artykuł o byłym megatalencie Tomaszu B. I w tym artykule była zawarta informacja o jego rekordowym jak na lata 90-te transferze (z Torunia do Gorzowa za 600tyś.). Czy ktoś z nieco starszych forumowiczów pamięta inne rekordowe transfery z tamtych lat i jaką mniej więcej miały wysokość?


           
Post 20 wrz 2012, o 21:46
 Re: Pieniądze w żużlu
Solidny ligowiec
Solidny ligowiec
Avatar użytkownika

Dołączył: 22 sie 2008, o 00:29
Posty: 495

Zobacz profil 
Świst do Rzeszowa za 525 tysięcy no i Okoniewski z Piły do Gorzowa za 600 tys. Dodać jeszcze można Krzyżaniaka, który przeszedł do Wrocławia z Torunia za coś ok. 400 tys. Jeśli mnie pamięć nie myli to za Tomka Rempałę w 98 też coś ponad 100 tysięcy było płacone.

_________________
A cholera mnie już bierze,
kiedy widzę w komputerze,
że pieprzony jakiś gnojek
farmazony sadzi swoje!


           
Post 21 wrz 2012, o 00:26
 Re: Pieniądze w żużlu
Legenda
Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył: 29 sie 2004, o 11:25
Skąd: Sydney
Posty: 8375

Zobacz profil 
Tomek Rempala kosztowal 350 tysiecy, gdy przeszedl do Rzeszowa.

_________________
Regards from Sydney
Jasiek

It's ok to disagree with me. I cannot force you to be right


           
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Narzędzia



Skocz do:  

Uprawnienia

Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

Original style by phpBBservice.nl & New Design style by ZeNaNLi