Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja
Rozmowy o sporcie żużlowym
25 kwi 2012, o 22:47
|
Tytan w żużlu - tak czy nie??? |
|
DKW-500
|
Medalista GP |
|
|
Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43 Skąd: Dampf Kraft Wagen Posty: 2285
|
Nieoficjalnie przebąkuje się o zezwoleniu na używanie tego metalu w motocyklach żużlowych, od sezonu 2013. Jakie może to przynieść efekty - Będzie z tego więcej pożytku czy szkody??? Wiadomo że pociągnie to za sobą dodatkowe koszty. Ale czy rozwinie jakąś rewolucję techniczną? Ilu zawodników będzie stać na stosowanie takich materiałów? A może zastosować system "open" w technologii konstrukcji motocykli żużlowych - oraz ich tuningu??? Ciekawi mnie co myślicie na te tematy. Zapraszam do dyskusji.
_________________ “Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."
|
|
|
|
|
|
27 kwi 2012, o 13:52
|
Re: Tytan w żużlu - tak czy nie??? |
|
DKW-500
|
Medalista GP |
|
|
Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43 Skąd: Dampf Kraft Wagen Posty: 2285
|
Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tytan_(pierwiastek) Tytan (Ti, łac. titanium) – pierwiastek chemiczny z grupy metali przejściowych w układzie okresowym o liczbie atomowej 22. Jest lekki, posiada wysoką wytrzymałość mechaniczną, odporny na korozję (w tym również wody morskiej i chloru), metal o szarawym kolorze. Tytan jest dodawany jako dodatek stopowy do żelaza, aluminium, wanadu, molibdenu i innych. Stopy tytanu są wykorzystywane w przemyśle lotniczym (silniki odrzutowe, promy kosmiczne), militarnym, procesach metalurgicznych, motoryzacyjnym, medycznym (protezy dentystyczne, ortopedyczne klamry), sportów ekstremalnych i innych[3]. Został odkryty w Wielkiej Brytanii przez Williama Gregora w 1791. Nazwę pochodzącą od bóstw z mitologii greckiej zawdzięcza Martinowi Heinrichowi Klaprothowi. Występuje w skorupie ziemskiej w ilościach rzędu 0,61%, w postaci minerałów: ilmenitu, rutylu i tytanitu, które są szeroko rozpowszechnione na całej Ziemi[3]. Metaliczny tytan otrzymujemy przez przerób rud w procesie Krolla[4]. Jego najbardziej rozpowszechniony związek – dwutlenek tytanu znajduje zastosowanie w produkcji białych pigmentów[5]. Inne związki zawierające tytan to czterochlorek tytanu używany do zasłon dymnych oraz jako katalizator i trójchlorek tytanu, który znajduje zastosowanie jako katalizator w produkcji polipropylenu[3]. Dwie najbardziej użyteczne własności tytanu to jego odporność na korozję oraz najwyższy stosunek wytrzymałości mechanicznej do jego ciężaru[6]. Znane są dwie odmiany alotropowe pierwiastka[7]. Posiada pięć trwałych izotopów o masach atomowych od 46 do 50[8]. Właściwości fizykochemiczne tytanu są podobne do cyrkonu. Prawdopodobnie chodzi o wyższą trwałość a równocześnie ciężar części, które narażone są na zużycie. Wydaje się, że po zastosowaniu tytanu, byłaby możliwość osiągania większych mocy silnika - tylko czy to jest nam potrzebne??? Inna sprawa to koszty - te byłyby minimum 4-5 razy wyższe. Z jednej strony - jeśli kogoś stać na stosowanie drogich materiałów, to niech sobie stosuje... Z drugiej zaś - przy i tak drogim dziś speedwayu, chyba tylko kilku zawodników stać byłoby na stosowanie tak drogich części. Miałoby to niewiele z rywalizacją sportową.
_________________ “Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."
|
|
|
|
|
|
27 kwi 2012, o 15:29
|
Re: Tytan w żużlu - tak czy nie??? |
|
DKW-500
|
Medalista GP |
|
|
Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43 Skąd: Dampf Kraft Wagen Posty: 2285
|
A i Speedway z Dirt Trackiem też ma ze sobą wiele różności - i niewiele wspólnego...
_________________ “Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 143 gości |
Narzędzia
|
|
Uprawnienia
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|