Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja


Odpowiedz w temacie

Tytan w żużlu - tak czy nie???


Rozmowy o sporcie żużlowym


Czy jesteś za wprowadzeniem tytanu do motocykli żużlowych?
Tak 0%  0%  [ 0 ]
Nie 100%  100%  [ 7 ]
Liczba głosów : 7
Opcje      Szukaj
Post 25 kwi 2012, o 22:47
 Tytan w żużlu - tak czy nie???
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43
Skąd: Dampf Kraft Wagen
Posty: 2285

Zobacz profil 
Nieoficjalnie przebąkuje się o zezwoleniu na używanie tego metalu w motocyklach żużlowych, od sezonu 2013. Jakie może to przynieść efekty - Będzie z tego więcej pożytku czy szkody??? Wiadomo że pociągnie to za sobą dodatkowe koszty. Ale czy rozwinie jakąś rewolucję techniczną? Ilu zawodników będzie stać na stosowanie takich materiałów? A może zastosować system "open" w technologii konstrukcji motocykli żużlowych - oraz ich tuningu??? Ciekawi mnie co myślicie na te tematy. Zapraszam do dyskusji.

_________________
“Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."


           
Post 27 kwi 2012, o 13:03
 Re: Tytan w żużlu - tak czy nie???
Legenda
Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył: 29 sie 2004, o 11:25
Skąd: Sydney
Posty: 8376

Zobacz profil 
Hmmmm... a co z tego tytanu mialoby sie w motocyklu robic.

Ja powiem tak... przez lata nosilem metalowe okulary, ale okazalo sie w Australii, ze jestem na nie uczulone. Przenioslem sie wiec na tytanowe - uczulenie zniklo. Wyglada na to, ze tytan nie nagrzewa sie tak mocno jak metal, co moze miec spore znaczenie przy tlumikach. Za malo jednak mam wiedzy technicznej, aby stwierdzic, czy da sie to jakos zastosowac.

_________________
Regards from Sydney
Jasiek

It's ok to disagree with me. I cannot force you to be right


           
Post 27 kwi 2012, o 13:52
 Re: Tytan w żużlu - tak czy nie???
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43
Skąd: Dampf Kraft Wagen
Posty: 2285

Zobacz profil 
Za:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tytan_(pierwiastek)


Tytan (Ti, łac. titanium) – pierwiastek chemiczny z grupy metali przejściowych w układzie okresowym o liczbie atomowej 22. Jest lekki, posiada wysoką wytrzymałość mechaniczną, odporny na korozję (w tym również wody morskiej i chloru), metal o szarawym kolorze. Tytan jest dodawany jako dodatek stopowy do żelaza, aluminium, wanadu, molibdenu i innych. Stopy tytanu są wykorzystywane w przemyśle lotniczym (silniki odrzutowe, promy kosmiczne), militarnym, procesach metalurgicznych, motoryzacyjnym, medycznym (protezy dentystyczne, ortopedyczne klamry), sportów ekstremalnych i innych[3]. Został odkryty w Wielkiej Brytanii przez Williama Gregora w 1791. Nazwę pochodzącą od bóstw z mitologii greckiej zawdzięcza Martinowi Heinrichowi Klaprothowi.

Występuje w skorupie ziemskiej w ilościach rzędu 0,61%, w postaci minerałów: ilmenitu, rutylu i tytanitu, które są szeroko rozpowszechnione na całej Ziemi[3]. Metaliczny tytan otrzymujemy przez przerób rud w procesie Krolla[4]. Jego najbardziej rozpowszechniony związek – dwutlenek tytanu znajduje zastosowanie w produkcji białych pigmentów[5]. Inne związki zawierające tytan to czterochlorek tytanu używany do zasłon dymnych oraz jako katalizator i trójchlorek tytanu, który znajduje zastosowanie jako katalizator w produkcji polipropylenu[3].

Dwie najbardziej użyteczne własności tytanu to jego odporność na korozję oraz najwyższy stosunek wytrzymałości mechanicznej do jego ciężaru[6]. Znane są dwie odmiany alotropowe pierwiastka[7]. Posiada pięć trwałych izotopów o masach atomowych od 46 do 50[8]. Właściwości fizykochemiczne tytanu są podobne do cyrkonu.



Prawdopodobnie chodzi o wyższą trwałość a równocześnie ciężar części, które narażone są na zużycie. Wydaje się, że po zastosowaniu tytanu, byłaby możliwość osiągania większych mocy silnika - tylko czy to jest nam potrzebne??? Inna sprawa to koszty - te byłyby minimum 4-5 razy wyższe. Z jednej strony - jeśli kogoś stać na stosowanie drogich materiałów, to niech sobie stosuje... Z drugiej zaś - przy i tak drogim dziś speedwayu, chyba tylko kilku zawodników stać byłoby na stosowanie tak drogich części. Miałoby to niewiele z rywalizacją sportową.

_________________
“Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."


           
Post 27 kwi 2012, o 14:57
 Re: Tytan w żużlu - tak czy nie???
Danish Power!
Danish Power!
Avatar użytkownika

Dołączył: 30 sty 2003, o 12:44
Skąd: Danishlandia
Posty: 9770

Zobacz profil 
Obecny motocykl żużlowy już coraz mniej przypomina klasyczną żużlówkę, więc lepiej niech więcej nowości nie wprowadzają :roll:

_________________
"Jeżeli masz wszystko pod kontrolą, to znaczy ze jedziesz zbyt wolno."

Obrazek


           
Post 27 kwi 2012, o 15:29
 Re: Tytan w żużlu - tak czy nie???
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 sie 2004, o 14:43
Skąd: Dampf Kraft Wagen
Posty: 2285

Zobacz profil 
A i Speedway z Dirt Trackiem też ma ze sobą wiele różności - i niewiele wspólnego...

_________________
“Posłuchaj, synu. Jest takie coś, co nazywa się honorem. Jeżeli będziesz miał z kimś do czynienia, mów mu prawdę, a wtedy i on będzie musiał powiedzieć ci prawdę, chyba że jest człowiekiem bez honoru. Opiekuj się innymi tak, jakbyś chciał, żeby oni tobą się opiekowali. A jeśli ktoś nie ma honoru, unikaj jego towarzystwa, bo w przeciwnym razie sam nie pozostaniesz bez skazy. Pamiętaj, ludzie dzielą się na tych, którzy mają honor, i tych, którzy go nie mają."


           
Post 29 kwi 2012, o 03:19
 Re: Tytan w żużlu - tak czy nie???
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 11 gru 2005, o 01:46
Skąd: Rz-ów => Wa-wa
Posty: 3921

Zobacz profil 
Motocykl zuzlowy jest ograniczony masa - musi miec nie mniej niz 80 kg. W zwiazku z powyzszem, nie spodziewam sie, by wprowadzenie tytanu doprowadzilo do powstania roznic przepastnych ;)


           
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Narzędzia



Skocz do:  

Uprawnienia

Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

Original style by phpBBservice.nl & New Design style by ZeNaNLi