Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja

Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Odpowiedz w temacie

FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.


Luźne rozmowy na luźne tematy


Czy uwazasz ze zmiany w regulaminie F1 wplyna na atrakcyjnosc wyscigow?
Tak 28%  28%  [ 12 ]
Nie 44%  44%  [ 19 ]
Okaze sie po kilku GP 28%  28%  [ 12 ]
Liczba głosów : 43
Opcje      Szukaj
Post 21 mar 2005, o 03:25
 
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 23 gru 2002, o 19:38
Skąd: USA
Posty: 1099

Zobacz profil 
Do udanych, nie może również zaliczyć tego wyścigu Kimi Raikkonen. Pęknięta opona i duża strata czasowa spowodowane nie tylko dodatkowym pit stopem ale i dojazdem do pit lane, uniemożliwiła Finowi walkę o punktowane miejsca.

Oto przyczyna. I mam nadzieje ze McLareny wkoncu zaczna jezdzic i wygrywac gdyz to moj ulubiony team F1.

_________________
Leave Me Alone


           
Post 21 mar 2005, o 20:28
 
Solidny ligowiec
Solidny ligowiec
Avatar użytkownika

Dołączył: 17 cze 2004, o 16:34
Posty: 397

Zobacz profil 
error napisał(a):
Do udanych, nie może również zaliczyć tego wyścigu Kimi Raikkonen. Pęknięta opona i duża strata czasowa spowodowane nie tylko dodatkowym pit stopem ale i dojazdem do pit lane, uniemożliwiła Finowi walkę o punktowane miejsca.

Oto przyczyna. I mam nadzieje ze McLareny wkoncu zaczna jezdzic i wygrywac gdyz to moj ulubiony team F1.


To tak samo jak moj. Od poczatku moim ulubionym teamem byl BcLaren. Takze mam nadzieje ze kierowcy z tego teamu zaczna jezdzic coraz lepiej. Nie wiem czemu ale nie lubie wogule Ferrari


           
Post 30 cze 2005, o 06:53
 
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 23 gru 2002, o 19:38
Skąd: USA
Posty: 1099

Zobacz profil 
Znalazlem ciekawy art. na temat KASKOW w F1. Warte przeczytania.

Cytuj:
Kilka warstw włókien węglowych zapewnia wytrzymałość, automatyczne przyciemnianie wizjera ułatwia patrzenie, dopasowanie do kształtu głowy kierowcy zwiększa komfort użytkowania. Kaski używane w Formule 1 to nie tylko kwestia bezpieczeństwa i zastosowania najnowocześniejszych technologii - one naprawdę wpływają na aerodynamikę samochodów wyścigowych

“Kask musi pasować do głowy kierowcy, ale także do aerodynamiki samochodu,” podkreśla przed Grand Prix Francji Dickie Stanford, menedżer zespołu BMW WilliamsF1 Team. “Dlatego przed sezonem testujemy kaski w tunelu aerodynamicznym i razem z ich producentami upewniamy się, że przepływ powietrza wokół kokpitu będzie jak najbardziej korzystny.”
Czasy, w których kierowcy Formuły 1 kupowali kaski w sklepie już dawno minęły. Dziś każdy kask jest produktem wyjątkowym, indywidualnie dopasowanym do każdego kierowcy, bez względu na koszty. Mieszcząca się w Braunschweig firma Schuberth Engineering, która dostarcza swoje produkty nie tylko Michaelowi Schumacherowi ale także kierowcom BMW WilliamsF1 Team Nickowi Heidfeldowi i Markowi Webberowi, nie zmusza klientów do używania standardowych kasków. Każdy kask jest dosłownie budowany wokół głowy kierowcy. Najpierw skanuje się głowę i tworzy jej trójwymiarowy model. Potem praca przypomina mumifikację: na model, warstwa po warstwie, nakłada się kolejne włókna.
Chociaż taki kask znacznie się różni od zwykłego, używanego na co dzień przez motocyklistów, ale i w tym drugim przypadku od dopasowania kasku do głowy nie zależy tylko komfort, ale i skuteczność ochrony. “Przy zakupie kasku jedną z najważniejszych kwestii jest jego dopasowanie - nie może być ani za duży, ani za mały,” wyjaśnia dr Christoph Lauterwasser z Centrum Technologicznego Allianz (AZT). Radzi, by przed zakupem przymierzyć kask na około dziesięć minut.
Zwykły kask motocyklowy składa się z trzech warstw - wyściółki, warstwy wewnętrznej i zewnętrznej. W Formule 1 tych warstw jest 17. Ich składniki objęte są pilnie strzeżoną tajemnicą. Specjaliści ujawniają tylko trzy składniki: wytrzymałe włókna węglowe, ognioodporne włókna aramidowe oraz polietylen stosowany także przy wytwarzaniu kamizelek kuloodpornych. Ma sprawić, by kask stał się praktycznie nieprzebijalny. Do tego dochodzą magnez, aluminium i żywica epoksydowa jako spoiwo. Jednym słowem, są to praktycznie te same materiały, których używa się do produkcji nadwozia. Zastosowanie lekkich włókien węglowych sprawia, że kask waży zaledwie 1,25 kg i jest przy tym bardzo wytrzymały. Zalety wiążące się z niską wagą kasku są oczywiste: zmniejsza się obciążenie mięśni karku kierowcy, zwłaszcza na torach, na których występuje duże przeciążenie boczne.
W czasie procesu produkcji skleja się ze sobą 120 mat z włókien węglowych. Potem kask trafia do pieca ciśnieniowego, gdzie poszczególne warstwy są zgrzewane i utwardzane w temeperaturze 132 stopni Celsjusza. Części narażone na szczególne obciążenia (spód kasku i wycięcie na wizjer) są wzmacniane tytanem i aluminium. Wyściółka składa się z dwóch warstw niepalnego Nomexu. System wentylacyjny wpuszcza do wnętrza kasku pięć litrów powietrza na sekundę. Filtr odpowiada za oczyszczanie powietrza z najmniejszych drobinek oleju i włókien węglowych. Umieszczone przy ustach kierowcy radio zapewnia łączność z zespołem. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów i technologii poziom hałasu wewnątrz kasku nie przekracza 100 decybeli.
Możliwie najszersze pole widzenia jest szczególnie ważne dla kierowców. Zapewnia to wykonany z ogniooodpornych tworzyw sztucznych wizjer o grubości trzech milimetrów. Pod wpływem promieni słonecznych wizjer automatycznie się przyciemnia w ułamku sekundy - tak jak niektóre szkła optyczne, ale znacznie szybciej. Na pr:ykład przy wjeź zie do tunelu w\0Monaco wizjer sam się rozjaśnia a przy wyjeźdz)e błyskawicznieściemnia, chronIąc wzrok kierow#ów przed promie,iami słonecznymi. Kierowcy F1 n e ścigają się zimą, ale mimo to`wizjer jest podarzewany.
Zanim Międzynarodowa federacja Samoch)dowa (FIA) zaapRobuje dany kask, musi on przejśÂ serię testów wYtrzymałościowyc. Podczas tak zSanego 'testu peHetracji' ostro <akończony metalkwy przedmiot o 5adze trzech kilKgramów jest zrzcany z wysokoścI trzech metrów ,a kask, którego\0powierzchnia mu1i pozostać nienCruszona. Zapięc-e kasku jest po\0dawane obciążen-u 38 kg - pasek`pod brodą nie m/że się rozciągn‘ć bardziej niż 70 mm. Wizjer boIbardowany jest 4ociskami wystrzliwanymi z prędiością 500 km/h.\0Uszkodzenia nie$mogą być głębsza niż 2,5 mm. Na koniec podgrzewa się kask płomi%niem o temperatSrze 800 stopni elsjusza przez t5 sekund. Przez\0ten czas tempertura wewnątrz ksku nie może pr:ekroczyć 70 stoni Celsjusza.
Chociaż żywotnoś¤ kasku Formuły  teoretycznie m)że być bardzo długa, zespoły i producenci dmuchają na zimne: na każdy wyścig Dickie Stanford przywozi dwa nowiutkie kaski prosto z fabryki.


***

Czy wiesz, że...


... każde włókno z nowoczesnej 'tkaniny' T800 używanej do produkcji kasków w F1 składa się z około 12 000 mikrowłókien? Każde z nich jest 15 razy cieńsze od ludzkiego włosa. Całkowita długość włókien użytych do produkcji jednego kasku wynosi około 16 000 km.

_________________
Leave Me Alone


           
Post 30 cze 2005, o 20:08
 
Ligowy debiutant
Ligowy debiutant
Avatar użytkownika

Dołączył: 26 wrz 2004, o 12:07
Skąd: Krosno
Posty: 90

Zobacz profil 
kurna jak fajnie jestem zalogowany na kilku forach ale tylko tutaj znalazlem temat o F1 niezmiernie sie ciesze ze to akurat tutaj :]

widze za malo kto sie tutaj wpisuje no ale moze sie uda cos rozkrecic :P

ja kibicuje od wielu lat Michaelowi Schumacherowi licze na niego w kazdym GP

w ta niedziel GP we Francji licze na 8 zwyciestwo Schumiego we Francji

pozdro

_________________
kibic z krosna

Tomasz Gollob jest najlepszy :!:


           
Post 26 wrz 2005, o 16:10
 
Szkółkowicz
Szkółkowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 15 wrz 2005, o 16:33
Skąd: Rzeszów
Posty: 27

Zobacz profil 
JA tam ubustwiam Davida Coultharda lubie go odkąd pamiętam. F1 lubie tak ooo. Cieszył bym się gdyby Kubica jeździł w F1 teraz ma szanse , tylko niech jej niezmarnuje


           
Post 27 wrz 2005, o 12:31
 
Ligowy debiutant
Ligowy debiutant
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 kwi 2005, o 11:15
Skąd: Rzeszów
Posty: 105

Zobacz profil 
Jak nie wyjdzie z MINARDI to jeszcze będzie miał szansę testów w zespole WILLIAMS RENAULT jako zwycięzca WSBR :)
A tak poza tym to bardzo lubie Roberta jest to bardzo skromny i rozsądny chłopak, na dodatek o dużych już umiejętnościach i nieprzeciętnym talencie. Jestem przekonany o tym, że w niedalekiej przyszłości będzie jeżdził i to z sukcesami w GP F1 :luzak:


           
Post 28 wrz 2005, o 00:11
 
Ligowy debiutant
Ligowy debiutant
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 kwi 2005, o 11:15
Skąd: Rzeszów
Posty: 105

Zobacz profil 
Sorki, mój błąd oczywiście chodziło mi o zespół RENAULT :oops:


           
Post 29 wrz 2005, o 15:36
 Fernando Alonso
Szkółkowicz
Szkółkowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 9 wrz 2005, o 15:08
Skąd: Jasło/Rzeszów
Posty: 21

Zobacz profil 
Fernando Alonso Hiszpania Renault mistrzem świata. Nareszcie ktoś inny niż Michael S.

_________________
mamy złoty medal! DARIUSZ ŚLEDŹ - 100% STALOWIEC!


           
Post 7 paź 2005, o 10:53
 
Ligowy debiutant
Ligowy debiutant
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 kwi 2005, o 11:15
Skąd: Rzeszów
Posty: 105

Zobacz profil 
W światku F1 chodzą słuchy, jakoby Grecja była zainteresowana budową toru, a póżniej organizacją zawodów GP F1, sprawę wspiera znacznie grecki rząd.

A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1 :?: :wink:


           
Post 7 paź 2005, o 12:20
 
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 13 lis 2002, o 13:36
Skąd: Rzeszów :) B4
Posty: 1690

Zobacz profil 
kibic4ever2 napisał(a):
W światku F1 chodzą słuchy, jakoby Grecja była zainteresowana budową toru, a póżniej organizacją zawodów GP F1, sprawę wspiera znacznie grecki rząd.

A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1 :?: :wink:

Tak doczekamy się :wink: ale dopiero wtedy jak Robert Kubica zostanie mistrzem F1 :lol:


           
Post 7 paź 2005, o 23:46
 
Reprezentant kraju
Reprezentant kraju

Dołączył: 20 lip 2004, o 15:11
Skąd: Rzeszów
Posty: 645

Zobacz profil 
Cytuj:
A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1

Z tego co sie orientuje to w Polsce,a dokładnie w Poznaniu jest tor do wyścigów F1 i motocyklowych.W Polsce ten sport nie jest "nagłaśniany",ale to może sie zmienić gdy Kubica bedzie odnosił sukcesy.


           
Post 8 paź 2005, o 01:31
 
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 23 gru 2002, o 19:38
Skąd: USA
Posty: 1099

Zobacz profil 
tomasz napisał(a):
Cytuj:
A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1

Z tego co sie orientuje to w Polsce,a dokładnie w Poznaniu jest tor do wyścigów F1 i motocyklowych.W Polsce ten sport nie jest "nagłaśniany",ale to może sie zmienić gdy Kubica bedzie odnosił sukcesy.


niestety wyprowadze ci z bledu. Tor w Poznaniu nie nadaje sie do wyscigow F1.


           
Post 8 paź 2005, o 02:02
 
Reprezentant kraju
Reprezentant kraju
Avatar użytkownika

Dołączył: 2 lut 2005, o 23:24
Posty: 544

Zobacz profil 
Cytuj:
A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1


Kiedys czytalem ze ten byly wlasciel Pogoni (Les Gondor??) ma w gdzies w Polsce budowac tor F1 ale to bylo juz jakies 3 lata temu tak ze wydaj mi sie ze z toru beda nici :p


           
Post 8 paź 2005, o 16:47
 
Ligowy debiutant
Ligowy debiutant
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 kwi 2005, o 11:15
Skąd: Rzeszów
Posty: 105

Zobacz profil 
Nie Les Gondor ale turek Sabri Begdas czy jakoś tak :lol: , wg. jego planów w Białym stoku miąło powstać lotnisko, tor F1, park rozrywki - co z tego wyszło :arrow: WIELKIE NIC :roll: Ale moożee kiedyś ... :roll:

[ Dodano: Wto 20 Gru, 2005 15:36 ]
Nadeszła wiekopomna chwila, doczekaliśmy się wreszcie Polaka w F1 :!: :!: :!:

Robert Kubica został trzecim kierowcą obok Jacques'a Villeneuve'a i Nicka Heidfelda w stajni BMW-Sauber :spiew:
Brawo Robert trzymam kciuki :wink:


           
Post 10 cze 2007, o 23:13
 
Reprezentant kraju
Reprezentant kraju
Avatar użytkownika

Dołączył: 19 wrz 2005, o 15:26
Skąd: Rzeszów :))))
Posty: 643

Zobacz profil 
Ojj zalatwil sie nam Robert czarne fatum na sportami motorowymi wisi ciagle. Moze ma ktos filmik z tego wypadku :?: :roll:


           
Post 11 cze 2007, o 00:03
 
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 4 kwi 2006, o 18:48
Skąd: Rzeszów
Posty: 962

Zobacz profil 
http://www.sport.pl/moto/1,78995,4214623.html

Pod tym linkiem masz tekst o tym GP, a po lewej jego stronie widoczne okienko z filmikiem.

_________________
Obrazek


           
Post 16 mar 2008, o 09:36
 Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 30 paź 2005, o 14:03
Posty: 3795

Zobacz profil 
Malo kto sie interesuje tutaj F1. Kubica znowu zostal wykiwany przez BMW i taktyka byla zrobiona pod Heidfelda. Kubica jadac na 2 pozycji przez pit stopy wyladowal na 7 pozycji i dojechalby moze max na 5 ale przez Japonca nie ukonczyl wyscigu. Heidfled z 5 pozycji awansowal na 2...

Ale najlepszy byl komentarz na onecie (wiem, wiem tego czytac nie mozna, ale akurat wpadlo mi w oko :) ):

"Nie przejmujcie się. FSO kiedyś zrobi własny team i tam ...
... wszystko będzie ustawione pod Polaka ;-)"

_________________
NICKI PEDERSEN = STAL RZESZÓW 2006-2007!!! FAREWELL NICKI
Slovenian Speedway GP Final 2006 - Nicki Pedersen!!!


           
Post 16 mar 2008, o 11:04
 Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 19 cze 2005, o 19:14
Skąd: Rzeszów
Posty: 3029

Zobacz profil 
Robi napisał(a):
. Kubica znowu zostal wykiwany przez BMW i taktyka byla zrobiona pod Heidfelda.

I to jest idiotyczne w tej dyscyplinie sportu !
Dziwne taktyki ustalane dla zawodników, odgórnie im narzucane, nie pozwalajace pokazać im w pełni swoich umiejetnosci, zamiast zapierdzielać do mety ile fabryka dała oni musze słuchaćm z boksów tego co zostało ustalone...jeszcze przed wyścigem :wariat:
W tym sporcie wszystko rozgrywa sie praktycznie w boksach a nie na torze :?

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


           
Post 16 mar 2008, o 18:57
 Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 1 lut 2003, o 21:41
Skąd: Kraków || Leżajsk
Posty: 1876

Zobacz profil 
Jak to ktoś powiedział... Heidfeld jedzie dzięki mechanikom, a Kubica pomimo mechaników. :mrgreen:

Pierwszy raz siadłem do oglądania F1 i jestem rozczarowany. Jadą sobie gęsiego a praktycznie jedyne zmiany to przy wjazdach i wyjazdach z boksów. I decydują nie umiejętności zawodników, tylko to kiedy się zmieni opony i na jakie, i ile paliwa się kiedy naleje. Tak to przynajmniej wygląda okiem takiego kompletnego laika jak ja. :)

Nie ma to jak żużel! :mrgreen:


           
Post 16 mar 2008, o 19:33
 Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.
Legenda
Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył: 15 lis 2004, o 11:51
Skąd: Rzeszovik
Posty: 5720

Zobacz profil 
Lirasz jeśli chciałeś pooglądać mijanki to trzeba było poczekać do następnego weekendu . W Malezji tor szeroki , dwie cholernie długie proste gdzie można się rozwinąć + nieprzewidywalna pogoda .

Albert park to poza prostą startową , krótkie odcinki przyspieszania po czym następuje gwałtowne hamowanie. Ostre ciasne zakręty. Tor nie sprzyja mijankom , a wysoka temperatura też robi swoje bo trzeba zatroszczyć się o ogumienie (np.Alonso po kilku próbach przejścia Kubicy zrezygnował ).

_________________
"Think very carefully, because if you ever start, you will never be able to leave it alone" #onlymotorsport


           
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Narzędzia



Skocz do:  

Uprawnienia

Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

Original style by phpBBservice.nl & New Design style by ZeNaNLi