Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja
Luźne rozmowy na luźne tematy
|
|
21 mar 2005, o 20:28
|
|
Tomi
|
Solidny ligowiec |
|
|
Dołączył: 17 cze 2004, o 16:34 Posty: 397
|
error napisał(a): Do udanych, nie może również zaliczyć tego wyścigu Kimi Raikkonen. Pęknięta opona i duża strata czasowa spowodowane nie tylko dodatkowym pit stopem ale i dojazdem do pit lane, uniemożliwiła Finowi walkę o punktowane miejsca.
Oto przyczyna. I mam nadzieje ze McLareny wkoncu zaczna jezdzic i wygrywac gdyz to moj ulubiony team F1.
To tak samo jak moj. Od poczatku moim ulubionym teamem byl BcLaren. Takze mam nadzieje ze kierowcy z tego teamu zaczna jezdzic coraz lepiej. Nie wiem czemu ale nie lubie wogule Ferrari
|
|
|
|
30 cze 2005, o 06:53
|
|
error
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 23 gru 2002, o 19:38 Skąd: USA Posty: 1099
|
Znalazlem ciekawy art. na temat KASKOW w F1. Warte przeczytania.
Cytuj: Kilka warstw włókien węglowych zapewnia wytrzymałość, automatyczne przyciemnianie wizjera ułatwia patrzenie, dopasowanie do kształtu głowy kierowcy zwiększa komfort użytkowania. Kaski używane w Formule 1 to nie tylko kwestia bezpieczeństwa i zastosowania najnowocześniejszych technologii - one naprawdę wpływają na aerodynamikę samochodów wyścigowych
“Kask musi pasować do głowy kierowcy, ale także do aerodynamiki samochodu,” podkreśla przed Grand Prix Francji Dickie Stanford, menedżer zespołu BMW WilliamsF1 Team. “Dlatego przed sezonem testujemy kaski w tunelu aerodynamicznym i razem z ich producentami upewniamy się, że przepływ powietrza wokół kokpitu będzie jak najbardziej korzystny.” Czasy, w których kierowcy Formuły 1 kupowali kaski w sklepie już dawno minęły. Dziś każdy kask jest produktem wyjątkowym, indywidualnie dopasowanym do każdego kierowcy, bez względu na koszty. Mieszcząca się w Braunschweig firma Schuberth Engineering, która dostarcza swoje produkty nie tylko Michaelowi Schumacherowi ale także kierowcom BMW WilliamsF1 Team Nickowi Heidfeldowi i Markowi Webberowi, nie zmusza klientów do używania standardowych kasków. Każdy kask jest dosłownie budowany wokół głowy kierowcy. Najpierw skanuje się głowę i tworzy jej trójwymiarowy model. Potem praca przypomina mumifikację: na model, warstwa po warstwie, nakłada się kolejne włókna. Chociaż taki kask znacznie się różni od zwykłego, używanego na co dzień przez motocyklistów, ale i w tym drugim przypadku od dopasowania kasku do głowy nie zależy tylko komfort, ale i skuteczność ochrony. “Przy zakupie kasku jedną z najważniejszych kwestii jest jego dopasowanie - nie może być ani za duży, ani za mały,” wyjaśnia dr Christoph Lauterwasser z Centrum Technologicznego Allianz (AZT). Radzi, by przed zakupem przymierzyć kask na około dziesięć minut. Zwykły kask motocyklowy składa się z trzech warstw - wyściółki, warstwy wewnętrznej i zewnętrznej. W Formule 1 tych warstw jest 17. Ich składniki objęte są pilnie strzeżoną tajemnicą. Specjaliści ujawniają tylko trzy składniki: wytrzymałe włókna węglowe, ognioodporne włókna aramidowe oraz polietylen stosowany także przy wytwarzaniu kamizelek kuloodpornych. Ma sprawić, by kask stał się praktycznie nieprzebijalny. Do tego dochodzą magnez, aluminium i żywica epoksydowa jako spoiwo. Jednym słowem, są to praktycznie te same materiały, których używa się do produkcji nadwozia. Zastosowanie lekkich włókien węglowych sprawia, że kask waży zaledwie 1,25 kg i jest przy tym bardzo wytrzymały. Zalety wiążące się z niską wagą kasku są oczywiste: zmniejsza się obciążenie mięśni karku kierowcy, zwłaszcza na torach, na których występuje duże przeciążenie boczne. W czasie procesu produkcji skleja się ze sobą 120 mat z włókien węglowych. Potem kask trafia do pieca ciśnieniowego, gdzie poszczególne warstwy są zgrzewane i utwardzane w temeperaturze 132 stopni Celsjusza. Części narażone na szczególne obciążenia (spód kasku i wycięcie na wizjer) są wzmacniane tytanem i aluminium. Wyściółka składa się z dwóch warstw niepalnego Nomexu. System wentylacyjny wpuszcza do wnętrza kasku pięć litrów powietrza na sekundę. Filtr odpowiada za oczyszczanie powietrza z najmniejszych drobinek oleju i włókien węglowych. Umieszczone przy ustach kierowcy radio zapewnia łączność z zespołem. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów i technologii poziom hałasu wewnątrz kasku nie przekracza 100 decybeli. Możliwie najszersze pole widzenia jest szczególnie ważne dla kierowców. Zapewnia to wykonany z ogniooodpornych tworzyw sztucznych wizjer o grubości trzech milimetrów. Pod wpływem promieni słonecznych wizjer automatycznie się przyciemnia w ułamku sekundy - tak jak niektóre szkła optyczne, ale znacznie szybciej. Na pr:ykład przy wjeź zie do tunelu w\0Monaco wizjer sam się rozjaśnia a przy wyjeźdz)e błyskawicznieściemnia, chronIąc wzrok kierow#ów przed promie,iami słonecznymi. Kierowcy F1 n
e ścigają się zimą, ale mimo to`wizjer jest podarzewany. Zanim Międzynarodowa federacja Samoch)dowa (FIA) zaapRobuje dany kask, musi on przejśÂ serię testów wYtrzymałościowyc. Podczas tak zSanego 'testu peHetracji' ostro <akończony metalkwy przedmiot o 5adze trzech kilKgramów jest zrzcany z wysokoścI trzech metrów ,a kask, którego\0powierzchnia mu1i pozostać nienCruszona. Zapięc-e kasku jest po\0dawane obciążen-u 38 kg - pasek`pod brodą nie m/że się rozciągnć bardziej niż 70 mm. Wizjer boIbardowany jest 4ociskami wystrzliwanymi z prędiością 500 km/h.\0Uszkodzenia nie$mogą być głębsza niż 2,5 mm. Na koniec podgrzewa się kask płomi%niem o temperatSrze 800 stopni elsjusza przez t5 sekund. Przez\0ten czas tempertura wewnątrz ksku nie może pr:ekroczyć 70 stoni Celsjusza. Chociaż żywotnoś¤ kasku Formuły teoretycznie m)że być bardzo długa, zespoły i producenci dmuchają na zimne: na każdy wyścig Dickie Stanford przywozi dwa nowiutkie kaski prosto z fabryki.
***
Czy wiesz, że...
... każde włókno z nowoczesnej 'tkaniny' T800 używanej do produkcji kasków w F1 składa się z około 12 000 mikrowłókien? Każde z nich jest 15 razy cieńsze od ludzkiego włosa. Całkowita długość włókien użytych do produkcji jednego kasku wynosi około 16 000 km.
_________________ Leave Me Alone
|
|
|
|
30 cze 2005, o 20:08
|
|
Przemo
|
Ligowy debiutant |
|
|
Dołączył: 26 wrz 2004, o 12:07 Skąd: Krosno Posty: 90
|
kurna jak fajnie jestem zalogowany na kilku forach ale tylko tutaj znalazlem temat o F1 niezmiernie sie ciesze ze to akurat tutaj :]
widze za malo kto sie tutaj wpisuje no ale moze sie uda cos rozkrecic
ja kibicuje od wielu lat Michaelowi Schumacherowi licze na niego w kazdym GP
w ta niedziel GP we Francji licze na 8 zwyciestwo Schumiego we Francji
pozdro
_________________ kibic z krosna
Tomasz Gollob jest najlepszy
|
|
7 paź 2005, o 23:46
|
|
tomasz
|
Reprezentant kraju |
|
Dołączył: 20 lip 2004, o 15:11 Skąd: Rzeszów Posty: 645
|
Cytuj: A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1
Z tego co sie orientuje to w Polsce,a dokładnie w Poznaniu jest tor do wyścigów F1 i motocyklowych.W Polsce ten sport nie jest "nagłaśniany",ale to może sie zmienić gdy Kubica bedzie odnosił sukcesy.
|
|
8 paź 2005, o 01:31
|
|
error
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 23 gru 2002, o 19:38 Skąd: USA Posty: 1099
|
tomasz napisał(a): Cytuj: A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1 Z tego co sie orientuje to w Polsce,a dokładnie w Poznaniu jest tor do wyścigów F1 i motocyklowych.W Polsce ten sport nie jest "nagłaśniany",ale to może sie zmienić gdy Kubica bedzie odnosił sukcesy.
niestety wyprowadze ci z bledu. Tor w Poznaniu nie nadaje sie do wyscigow F1.
|
|
8 paź 2005, o 02:02
|
|
Plonek
|
Reprezentant kraju |
|
|
Dołączył: 2 lut 2005, o 23:24 Posty: 544
|
Cytuj: A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1
Kiedys czytalem ze ten byly wlasciel Pogoni (Les Gondor??) ma w gdzies w Polsce budowac tor F1 ale to bylo juz jakies 3 lata temu tak ze wydaj mi sie ze z toru beda nici :p
|
|
11 cze 2007, o 00:03
|
|
Morgel
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 4 kwi 2006, o 18:48 Skąd: Rzeszów Posty: 962
|
|
16 mar 2008, o 09:36
|
Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane. |
|
Robi
|
Weteran |
|
|
Dołączył: 30 paź 2005, o 14:03 Posty: 3795
|
Malo kto sie interesuje tutaj F1. Kubica znowu zostal wykiwany przez BMW i taktyka byla zrobiona pod Heidfelda. Kubica jadac na 2 pozycji przez pit stopy wyladowal na 7 pozycji i dojechalby moze max na 5 ale przez Japonca nie ukonczyl wyscigu. Heidfled z 5 pozycji awansowal na 2... Ale najlepszy byl komentarz na onecie (wiem, wiem tego czytac nie mozna, ale akurat wpadlo mi w oko ): "Nie przejmujcie się. FSO kiedyś zrobi własny team i tam ... ... wszystko będzie ustawione pod Polaka "
_________________ NICKI PEDERSEN = STAL RZESZÓW 2006-2007!!! FAREWELL NICKI Slovenian Speedway GP Final 2006 - Nicki Pedersen!!!
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
Narzędzia
|
|
Uprawnienia
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|