Żużlowe Forum kibiców Stali Rzeszów - stalrzeszow.com
http://stalrzeszow.com/

FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.
http://stalrzeszow.com/viewtopic.php?f=5&t=1953
Strona 2 z 6

Autor:  error [ 21 mar 2005, o 03:25 ]
Tytuł: 

Do udanych, nie może również zaliczyć tego wyścigu Kimi Raikkonen. Pęknięta opona i duża strata czasowa spowodowane nie tylko dodatkowym pit stopem ale i dojazdem do pit lane, uniemożliwiła Finowi walkę o punktowane miejsca.

Oto przyczyna. I mam nadzieje ze McLareny wkoncu zaczna jezdzic i wygrywac gdyz to moj ulubiony team F1.

Autor:  Tomi [ 21 mar 2005, o 20:28 ]
Tytuł: 

error napisał(a):
Do udanych, nie może również zaliczyć tego wyścigu Kimi Raikkonen. Pęknięta opona i duża strata czasowa spowodowane nie tylko dodatkowym pit stopem ale i dojazdem do pit lane, uniemożliwiła Finowi walkę o punktowane miejsca.

Oto przyczyna. I mam nadzieje ze McLareny wkoncu zaczna jezdzic i wygrywac gdyz to moj ulubiony team F1.


To tak samo jak moj. Od poczatku moim ulubionym teamem byl BcLaren. Takze mam nadzieje ze kierowcy z tego teamu zaczna jezdzic coraz lepiej. Nie wiem czemu ale nie lubie wogule Ferrari

Autor:  error [ 30 cze 2005, o 06:53 ]
Tytuł: 

Znalazlem ciekawy art. na temat KASKOW w F1. Warte przeczytania.

Cytuj:
Kilka warstw włókien węglowych zapewnia wytrzymałość, automatyczne przyciemnianie wizjera ułatwia patrzenie, dopasowanie do kształtu głowy kierowcy zwiększa komfort użytkowania. Kaski używane w Formule 1 to nie tylko kwestia bezpieczeństwa i zastosowania najnowocześniejszych technologii - one naprawdę wpływają na aerodynamikę samochodów wyścigowych

“Kask musi pasować do głowy kierowcy, ale także do aerodynamiki samochodu,” podkreśla przed Grand Prix Francji Dickie Stanford, menedżer zespołu BMW WilliamsF1 Team. “Dlatego przed sezonem testujemy kaski w tunelu aerodynamicznym i razem z ich producentami upewniamy się, że przepływ powietrza wokół kokpitu będzie jak najbardziej korzystny.”
Czasy, w których kierowcy Formuły 1 kupowali kaski w sklepie już dawno minęły. Dziś każdy kask jest produktem wyjątkowym, indywidualnie dopasowanym do każdego kierowcy, bez względu na koszty. Mieszcząca się w Braunschweig firma Schuberth Engineering, która dostarcza swoje produkty nie tylko Michaelowi Schumacherowi ale także kierowcom BMW WilliamsF1 Team Nickowi Heidfeldowi i Markowi Webberowi, nie zmusza klientów do używania standardowych kasków. Każdy kask jest dosłownie budowany wokół głowy kierowcy. Najpierw skanuje się głowę i tworzy jej trójwymiarowy model. Potem praca przypomina mumifikację: na model, warstwa po warstwie, nakłada się kolejne włókna.
Chociaż taki kask znacznie się różni od zwykłego, używanego na co dzień przez motocyklistów, ale i w tym drugim przypadku od dopasowania kasku do głowy nie zależy tylko komfort, ale i skuteczność ochrony. “Przy zakupie kasku jedną z najważniejszych kwestii jest jego dopasowanie - nie może być ani za duży, ani za mały,” wyjaśnia dr Christoph Lauterwasser z Centrum Technologicznego Allianz (AZT). Radzi, by przed zakupem przymierzyć kask na około dziesięć minut.
Zwykły kask motocyklowy składa się z trzech warstw - wyściółki, warstwy wewnętrznej i zewnętrznej. W Formule 1 tych warstw jest 17. Ich składniki objęte są pilnie strzeżoną tajemnicą. Specjaliści ujawniają tylko trzy składniki: wytrzymałe włókna węglowe, ognioodporne włókna aramidowe oraz polietylen stosowany także przy wytwarzaniu kamizelek kuloodpornych. Ma sprawić, by kask stał się praktycznie nieprzebijalny. Do tego dochodzą magnez, aluminium i żywica epoksydowa jako spoiwo. Jednym słowem, są to praktycznie te same materiały, których używa się do produkcji nadwozia. Zastosowanie lekkich włókien węglowych sprawia, że kask waży zaledwie 1,25 kg i jest przy tym bardzo wytrzymały. Zalety wiążące się z niską wagą kasku są oczywiste: zmniejsza się obciążenie mięśni karku kierowcy, zwłaszcza na torach, na których występuje duże przeciążenie boczne.
W czasie procesu produkcji skleja się ze sobą 120 mat z włókien węglowych. Potem kask trafia do pieca ciśnieniowego, gdzie poszczególne warstwy są zgrzewane i utwardzane w temeperaturze 132 stopni Celsjusza. Części narażone na szczególne obciążenia (spód kasku i wycięcie na wizjer) są wzmacniane tytanem i aluminium. Wyściółka składa się z dwóch warstw niepalnego Nomexu. System wentylacyjny wpuszcza do wnętrza kasku pięć litrów powietrza na sekundę. Filtr odpowiada za oczyszczanie powietrza z najmniejszych drobinek oleju i włókien węglowych. Umieszczone przy ustach kierowcy radio zapewnia łączność z zespołem. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów i technologii poziom hałasu wewnątrz kasku nie przekracza 100 decybeli.
Możliwie najszersze pole widzenia jest szczególnie ważne dla kierowców. Zapewnia to wykonany z ogniooodpornych tworzyw sztucznych wizjer o grubości trzech milimetrów. Pod wpływem promieni słonecznych wizjer automatycznie się przyciemnia w ułamku sekundy - tak jak niektóre szkła optyczne, ale znacznie szybciej. Na pr:ykład przy wjeź zie do tunelu w\0Monaco wizjer sam się rozjaśnia a przy wyjeźdz)e błyskawicznieściemnia, chronIąc wzrok kierow#ów przed promie,iami słonecznymi. Kierowcy F1 n e ścigają się zimą, ale mimo to`wizjer jest podarzewany.
Zanim Międzynarodowa federacja Samoch)dowa (FIA) zaapRobuje dany kask, musi on przejśÂ serię testów wYtrzymałościowyc. Podczas tak zSanego 'testu peHetracji' ostro <akończony metalkwy przedmiot o 5adze trzech kilKgramów jest zrzcany z wysokoścI trzech metrów ,a kask, którego\0powierzchnia mu1i pozostać nienCruszona. Zapięc-e kasku jest po\0dawane obciążen-u 38 kg - pasek`pod brodą nie m/że się rozciągn‘ć bardziej niż 70 mm. Wizjer boIbardowany jest 4ociskami wystrzliwanymi z prędiością 500 km/h.\0Uszkodzenia nie$mogą być głębsza niż 2,5 mm. Na koniec podgrzewa się kask płomi%niem o temperatSrze 800 stopni elsjusza przez t5 sekund. Przez\0ten czas tempertura wewnątrz ksku nie może pr:ekroczyć 70 stoni Celsjusza.
Chociaż żywotnoś¤ kasku Formuły  teoretycznie m)że być bardzo długa, zespoły i producenci dmuchają na zimne: na każdy wyścig Dickie Stanford przywozi dwa nowiutkie kaski prosto z fabryki.


***

Czy wiesz, że...


... każde włókno z nowoczesnej 'tkaniny' T800 używanej do produkcji kasków w F1 składa się z około 12 000 mikrowłókien? Każde z nich jest 15 razy cieńsze od ludzkiego włosa. Całkowita długość włókien użytych do produkcji jednego kasku wynosi około 16 000 km.

Autor:  Przemo [ 30 cze 2005, o 20:08 ]
Tytuł: 

kurna jak fajnie jestem zalogowany na kilku forach ale tylko tutaj znalazlem temat o F1 niezmiernie sie ciesze ze to akurat tutaj :]

widze za malo kto sie tutaj wpisuje no ale moze sie uda cos rozkrecic :P

ja kibicuje od wielu lat Michaelowi Schumacherowi licze na niego w kazdym GP

w ta niedziel GP we Francji licze na 8 zwyciestwo Schumiego we Francji

pozdro

Autor:  Ulifus [ 26 wrz 2005, o 16:10 ]
Tytuł: 

JA tam ubustwiam Davida Coultharda lubie go odkąd pamiętam. F1 lubie tak ooo. Cieszył bym się gdyby Kubica jeździł w F1 teraz ma szanse , tylko niech jej niezmarnuje

Autor:  kibic4ever2 [ 27 wrz 2005, o 12:31 ]
Tytuł: 

Jak nie wyjdzie z MINARDI to jeszcze będzie miał szansę testów w zespole WILLIAMS RENAULT jako zwycięzca WSBR :)
A tak poza tym to bardzo lubie Roberta jest to bardzo skromny i rozsądny chłopak, na dodatek o dużych już umiejętnościach i nieprzeciętnym talencie. Jestem przekonany o tym, że w niedalekiej przyszłości będzie jeżdził i to z sukcesami w GP F1 :luzak:

Autor:  kibic4ever2 [ 28 wrz 2005, o 00:11 ]
Tytuł: 

Sorki, mój błąd oczywiście chodziło mi o zespół RENAULT :oops:

Autor:  Patrick [ 29 wrz 2005, o 15:36 ]
Tytuł:  Fernando Alonso

Fernando Alonso Hiszpania Renault mistrzem świata. Nareszcie ktoś inny niż Michael S.

Autor:  kibic4ever2 [ 7 paź 2005, o 10:53 ]
Tytuł: 

W światku F1 chodzą słuchy, jakoby Grecja była zainteresowana budową toru, a póżniej organizacją zawodów GP F1, sprawę wspiera znacznie grecki rząd.

A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1 :?: :wink:

Autor:  WilmeN [ 7 paź 2005, o 12:20 ]
Tytuł: 

kibic4ever2 napisał(a):
W światku F1 chodzą słuchy, jakoby Grecja była zainteresowana budową toru, a póżniej organizacją zawodów GP F1, sprawę wspiera znacznie grecki rząd.

A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1 :?: :wink:

Tak doczekamy się :wink: ale dopiero wtedy jak Robert Kubica zostanie mistrzem F1 :lol:

Autor:  tomasz [ 7 paź 2005, o 23:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1

Z tego co sie orientuje to w Polsce,a dokładnie w Poznaniu jest tor do wyścigów F1 i motocyklowych.W Polsce ten sport nie jest "nagłaśniany",ale to może sie zmienić gdy Kubica bedzie odnosił sukcesy.

Autor:  error [ 8 paź 2005, o 01:31 ]
Tytuł: 

tomasz napisał(a):
Cytuj:
A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1

Z tego co sie orientuje to w Polsce,a dokładnie w Poznaniu jest tor do wyścigów F1 i motocyklowych.W Polsce ten sport nie jest "nagłaśniany",ale to może sie zmienić gdy Kubica bedzie odnosił sukcesy.


niestety wyprowadze ci z bledu. Tor w Poznaniu nie nadaje sie do wyscigow F1.

Autor:  Plonek [ 8 paź 2005, o 02:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A teraz pytanie retoryczne: kiedy w Polsce i czy wogóle doczekamy się toru F1


Kiedys czytalem ze ten byly wlasciel Pogoni (Les Gondor??) ma w gdzies w Polsce budowac tor F1 ale to bylo juz jakies 3 lata temu tak ze wydaj mi sie ze z toru beda nici :p

Autor:  kibic4ever2 [ 8 paź 2005, o 16:47 ]
Tytuł: 

Nie Les Gondor ale turek Sabri Begdas czy jakoś tak :lol: , wg. jego planów w Białym stoku miąło powstać lotnisko, tor F1, park rozrywki - co z tego wyszło :arrow: WIELKIE NIC :roll: Ale moożee kiedyś ... :roll:

[ Dodano: Wto 20 Gru, 2005 15:36 ]
Nadeszła wiekopomna chwila, doczekaliśmy się wreszcie Polaka w F1 :!: :!: :!:

Robert Kubica został trzecim kierowcą obok Jacques'a Villeneuve'a i Nicka Heidfelda w stajni BMW-Sauber :spiew:
Brawo Robert trzymam kciuki :wink:

Autor:  mleko [ 10 cze 2007, o 23:13 ]
Tytuł: 

Ojj zalatwil sie nam Robert czarne fatum na sportami motorowymi wisi ciagle. Moze ma ktos filmik z tego wypadku :?: :roll:

Autor:  Morgel [ 11 cze 2007, o 00:03 ]
Tytuł: 

http://www.sport.pl/moto/1,78995,4214623.html

Pod tym linkiem masz tekst o tym GP, a po lewej jego stronie widoczne okienko z filmikiem.

Autor:  Robi [ 16 mar 2008, o 09:36 ]
Tytuł:  Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.

Malo kto sie interesuje tutaj F1. Kubica znowu zostal wykiwany przez BMW i taktyka byla zrobiona pod Heidfelda. Kubica jadac na 2 pozycji przez pit stopy wyladowal na 7 pozycji i dojechalby moze max na 5 ale przez Japonca nie ukonczyl wyscigu. Heidfled z 5 pozycji awansowal na 2...

Ale najlepszy byl komentarz na onecie (wiem, wiem tego czytac nie mozna, ale akurat wpadlo mi w oko :) ):

"Nie przejmujcie się. FSO kiedyś zrobi własny team i tam ...
... wszystko będzie ustawione pod Polaka ;-)"

Autor:  Metanol [ 16 mar 2008, o 11:04 ]
Tytuł:  Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.

Robi napisał(a):
. Kubica znowu zostal wykiwany przez BMW i taktyka byla zrobiona pod Heidfelda.

I to jest idiotyczne w tej dyscyplinie sportu !
Dziwne taktyki ustalane dla zawodników, odgórnie im narzucane, nie pozwalajace pokazać im w pełni swoich umiejetnosci, zamiast zapierdzielać do mety ile fabryka dała oni musze słuchaćm z boksów tego co zostało ustalone...jeszcze przed wyścigem :wariat:
W tym sporcie wszystko rozgrywa sie praktycznie w boksach a nie na torze :?

Autor:  Lirasz [ 16 mar 2008, o 18:57 ]
Tytuł:  Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.

Jak to ktoś powiedział... Heidfeld jedzie dzięki mechanikom, a Kubica pomimo mechaników. :mrgreen:

Pierwszy raz siadłem do oglądania F1 i jestem rozczarowany. Jadą sobie gęsiego a praktycznie jedyne zmiany to przy wjazdach i wyjazdach z boksów. I decydują nie umiejętności zawodników, tylko to kiedy się zmieni opony i na jakie, i ile paliwa się kiedy naleje. Tak to przynajmniej wygląda okiem takiego kompletnego laika jak ja. :)

Nie ma to jak żużel! :mrgreen:

Autor:  frater [ 16 mar 2008, o 19:33 ]
Tytuł:  Re: FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane.

Lirasz jeśli chciałeś pooglądać mijanki to trzeba było poczekać do następnego weekendu . W Malezji tor szeroki , dwie cholernie długie proste gdzie można się rozwinąć + nieprzewidywalna pogoda .

Albert park to poza prostą startową , krótkie odcinki przyspieszania po czym następuje gwałtowne hamowanie. Ostre ciasne zakręty. Tor nie sprzyja mijankom , a wysoka temperatura też robi swoje bo trzeba zatroszczyć się o ogumienie (np.Alonso po kilku próbach przejścia Kubicy zrezygnował ).

Strona 2 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/