Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja

Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Odpowiedz w temacie

Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją


Luźne rozmowy na luźne tematy

Opcje      Szukaj
Post 1 lut 2012, o 12:45
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Legenda
Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył: 29 sie 2004, o 11:25
Skąd: Sydney
Posty: 7480

Zobacz profil 
Cytuj:
Jasiek, wszystko możliwe że kiedyś wprowadzą to samo w naszym kraju, tyle tylko że u nas nie będzie chodziło o żadną poprawę bezpieczeństwa a o zwykłe łupienie kierowców.


Wiesz... ja w tym nie widze nic zlego, tyle ze faktycznie oprocz zarobienia na mandatach i latania dziury budzetowej, warto by bylo jeszcze poprawic bezpieczenstwo na drogach. Tylko, ze aby w Polsce poprawic bezpieczenstwo na drogach, to tak naprawde nalezaloby je calkowicie przebudowac - albo rozbudowac, zeby mialy z kazdej strony po dwa pasy, albo zwezyc na tyle, zeby kierowcy bali sie uprawiac szalenstwa na drogach.

_________________
Regards from Sydney
Jasiek vel. Dom J.

"We all change. When you think about it, we're all different people, all through our lives. And that's ok, that's good. You've gotta keep moving. So long as you remember all the people that you used to be" - Dr Who, "The Time of the Doctor"


           
Post 4 lut 2012, o 23:03
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 19 cze 2005, o 19:14
Skąd: Rzeszów
Posty: 3029

Zobacz profil 
Mario823 napisał(a):
Wyskoczy Ci kiedys patrol z suszarka i zawal gotowy..

Takie sytuacje już miałem i jak widzisz nadal piszę, wiec twoje obawy o moje serce są nieuzasadnione
Mario823 napisał(a):
Jak na trasie ludzie popindalaja i nie ma policji- to zle, jest policja - jeszcze bardziej zle..

Masz kłopoty ze zrozumieniem co piszę, chodziło Mi o ZWIEKSZONĄ NAGLE ilośc patroli czego nie było wcześniej i nie ma to nic współnego z tym czy ktos popindala czy nie, i nie chodzi tu o zadną poprawę bezpieczeństwa.
Mario823 napisał(a):
W stanach kolego na ulicach w Nowym Jorku policja chodzi z karabinami, przekroczysz limit predkosci o pare mil, a juz mozesz sie rozgladac z ktorej strony beda Cie gonic. .

A co to ma współnego z podkarpackimi drogami i wogóle z podrózowaniem po Polsce ?
Mario823 napisał(a):
To samo jest w Europie

W Europie jest bardzo dobrze rozwinieta siec autostrad, nie ma powodu aby gnac na złamanie karku po zwykłych drogach i nadrabiac stracony czas, jak każdy inny podrózujący po Europie zmotoryzowany staram się przeszczegac przepisów zwłaszcza ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym. I nie twierdzę że wysokie mandaty sa czyms złym, mam nadzieję że jeszcze dożyję czasów że w Polsce bedzie taki stan dróg jak na zachodzie, choc jak widamomo narazie rok 2012 jest ostatnim w którym prowadzi się na taka skale budowe autostrad i ekspresówek (Polska w budowie :hahaha:)
Mario823 napisał(a):
ale jak u nas bedzie stalo pare patroli, to juz lament..

Gdyby tu chodziło o rzeczywiste bezpieczeństwo słowem bym sie nie odezwał, patrole w tym roku mają ściągnąc od kierowców pieniądze do budzetu państwa a nie dbac o nasze bezpieczeństwo, Ja nie zgadzam się na taki stan, i tak żyjemy pod rządami PO w najbardziej inwigilowanym społeczeństwie w Europie, teraz czas na drogi i kierowców. A naiwni niech dalej myślą że to dla naszego bezpieczeństwa :lol:
Mario823 napisał(a):
Napisz do Przyjaciolki, ukoi Cie w bolu.

Masz jeszcze jakieś "złote myśli" ?
Mario823 napisał(a):
Zanim zaczniesz bluzgac na mnie, posluchaj dobrej rady - trzymaj sie przepisow, a policja bedzie Ci mogla co najwyzej, nagwizdac....

Dziekuję Ci wujku "dobra rada" ;)

Trick napisał(a):
:O Metanol, żartujesz ? To że silnik nawet nie zakręcił bo aku był słaby to wina tego że silnik jest na rope ?.

Nie to wina właściciela że nie potrafi przygotowac samochodu do eksploatacji w zimie.
Trick napisał(a):
:To mój sąsiad chyba tez ma diesla choć kupował benzyne, bo wczoraj efekt przekręcenia kluczyka w jego aucie był identyczny jak w audi Co ciekawsze, po podpięciu kabli rozruchowych nagle olej w przewodach mojego ojca zmienił konsystencje i tu cud : ODPALIŁ To że aku się podładował nie miało tu nic do rzeczy

To tylko potwierdza brak przygotowania samochodu do zimowych warunków, ja bym się tym nie chwalił.
Trick napisał(a):
:No i tak na koniec, myślisz że twoje cudo odpali, jak akumulator będzie za słaby ?

W jednym samochodzie akumulator jest nówka tak samo jak auto, a w drugim zawsze przed zimą a zwłaszcza gdy zapowiadają tak duże mrozy sprawdzam akumulator,, to podstawa, chcesz jezdzic zadbaj o samochód, podchodze bardzo pedantycznie do samochodów, dbam o nie przez cały rok, wiec Ja się nie martwie że moje auta nie odpalą, do tego jestem pewny że nie zamarznie Mi paliwo stąd mam komfort psychiczny, wsiadam, odpalam i jadę.
Nie wiem co to są kable rozruchowe :)


Cytuj:
Pomiary prędkości dokonywane przez funkcjonariuszy polskiej drogówki

Większość pomiarów prędkości dokonywanych przez funkcjonariuszy polskiej „drogówki” jest nieprawidłowa. Policjanci nie przechodzą obecnie żadnych specjalistycznych szkoleń w zakresie obsługi urządzeń pomiarowych. Wielu z nich nawet nie czyta instrukcji obsługi radarów. Częstym zjawiskiem jest proceder ustawiania na wyświetlaczu „stałej” prędkości. Kierowcy płacą mandaty, choć tak naprawdę prędkości ich samochodu w ogóle nikt nie mierzył. Notatki urzędowe sporządzane przez funkcjonariuszy z reguły nie oddają prawdy o zdarzeniu. Dokumentacje dotyczące pracy urządzeń pomiarowych są w komendach Policji fałszowane, a radary są podmieniane.

1. Dowcipne wprowadzenie w tematykę

W okresie Polski Ludowej, w drugim obiegu, krążył taki oto dowcip, którego negatywnymi bohaterami byli Wania i Grisza – funkcjonariusze radzieckiej drogówki.

Grisza zatrzymał do kontroli samochód w celu nałożenia na kierowcę mandatu za zbyt szybką jazdę. Kierowca jednak protestuje, twierdząc, że jego jazda była prawidłowa i prosi o sprawdzenie pomiaru. Na to funkcjonariusz Grisza zwraca się do funkcjonariusza Wani i pyta:

- „Wania – jak pan kierowca jechał?”

- Wania odpowiada: „pan kierowca jechał tak: wrr wrr wrr”.

- A jak pan kierowca powinien jechać? – zapytał ponownie Grisza Wani.

- Na to Wania odpowiada: „pan kierowca powinien jechać tak: pyr pyr pyr”

Śmieszne? Mało, że śmieszne, ale i aktualne. I niepotrzebnie wyśmiewaliśmy się z naszych radzieckich „druziej”. Nasi wspaniali funkcjonariusze drogówki nierzadko bywają równie dowcipni jak Grisza i Wania i mierzą prędkość „na słuch”.

2. Warunki prawidłowego pomiaru radarami ręcznymi

Radary policyjne wykorzystują zjawisko Dopplera, czyli zjawisko zmiany częstotliwości fal. Gdy pojazd zbliża się do radaru, częstotliwość wzrasta, gdy się oddala – maleje. Emitowana przez urządzenie pomiarowe fala odbija się od pojazdu i pozwala na określenie jego prędkości.

Aby dokonany pomiar był prawidłowy muszą zostać spełnione kumulatywnie liczne warunki wyszczególnione w instrukcji obsługi danego urządzenia. Tych warunków jest sporo. Zwrócimy uwagę tylko na dwa.

a) W polu widzenia może być tylko jeden pojazd

Pomiar nie może być dokonywany, gdy w polu działania wiązki radaru znajduje się więcej niż jeden pojazd (dotyczy także samolotów). „W odległości 300 metrów od miernika wiązka ma już 100 metrów szerokości! Radary ręczne są więc mało precyzyjne – żaden nie wyławia konkretnego auta z grupy, starsze modele nie rozróżniają nawet kierunku poruszania się obiektu. Aby pomiar nie budził wątpliwości, na drodze w polu widzenia radaru musi być tylko jeden samochód! (źródło: http://www.bibula.com/?p=10735). Wyjątkiem tutaj jest radar Iskra, który może wybierać auto najszybsze. Problem jednak w tym, że policjant dokonujący pomiary tym urządzeniem, nie wie, który pojazd był najszybszy. Zdarza się nierzadko, że prędkość ta przypisywana jest nie temu kierowcy co trzeba.

b) Kąt pomiaru

W przypadku radarów produkowanych przez polskiego producenta – Firmę ZURAD (Rapid 1a, Rapid 2, Rapid 2k) poprawny pomiar może być wykonany tylko pod kątem 0 stopni do osi jezdni. Aby uzyskać taki kąt policjant musi wyjść na środek pasa ruchu po którym porusza się pojazd i ustawić się na wprost przed jadący przed nim pojazd. Nie będzie natomiast prawidłowym pomiar dokonany ze skraju pasa, z rowu albo – tym bardziej – z drugiej strony drogi.

3. Praktyka

W praktyce większość dokonywanych przez Policje pomiarów jest nieprawidłowa. Przyczyny takiego stanu rzeczy są następujące.

Policjanci nie przechodzą obecnie żadnych specjalistycznych szkoleń w zakresie obsługi radarów. System szkoleń, który istniał do 2004 roku załamał się. Pisałem o tym szerzej w artykule Kwalifikacje policjanta do obsługi przyrządów kontrolno-pomiarowych służących do określania prędkości pojazdu

Wielu z nich nie zna nawet instrukcji obsługi urządzenia, które obsługuje.

Do częstych praktyk funkcjonariuszy drogówki należy proceder ustawiania na radarze stałej prędkości, która następnie okazywana jest kilku różnym kierowcom.

Notatki urzędowe informujące o zdarzeniu są najczęściej sfałszowane. Nikt tego nie sprawdza, a gdy kierowcy próbują je kwestionować organy nadzoru policyjnego oraz sądy „dają wiarę policjantom” bez przeprowadzania szczegółowych dochodzeń.

Nie jest rzadkością, że podmieniana i fałszowana jest dokumentacja dotycząca pracy urządzeń pomiarowych. W razie spornych spraw radary są podmieniane, a do sądów przesyłane są legalizacje urządzeń, które nie mają wmontowanej pamięci elektronicznej, przez co nie jest możliwe ustalenie faktów nawet przez rzeczoznawcę.

Policyjny nadzór nie działa. W sporze obywatela z policjantem – bez względu na faktyczny przebieg zdarzenia – cała Policja murem staje w obronie kolegi. Fałszywe zeznania policjantów „w obronie kolegi” to codzienność, a nawet norma.

W przypadkach, gdy jakaś sprawa trafi do sądu polscy sędziowie zawsze „obdarzają wiarą” zeznania policjantów. Tak są szkoleni. Choćby nawet wszystkie fakty i dowody wskazywały na nieprawdziwość ich zeznań polski sędzia ma obowiązek dania wiarę funkcjonariuszowi Państwa.

Nie stają na wysokości zadania polscy dziennikarze. Żaden regionalny dziennikarz nie wejdzie spór z miejscową Policją. Od Policji otrzymuje informacje i z tych informacji żyje. Informacje te nie są przez dziennikarzy sprawdzane, a nawet opracowywane. To co otrzymują od Policji – bezmyślnie publikują. Żaden np. nie sprawdza, dlaczego w przekazanych przez Policjęę danych kilku kierowców pod rząd zostaje namierzonych z identyczna prędkością….

4. Przykład

Dwójka funkcjonariuszy Policji Joanna Wziątek
(obecnie Czernecka) oraz Dominik Wdowiak-Wilk, pełniła w dniu 24 maja 2009 r. w godzinach popołudniowych służbę radarową w miejscowości Katy (w pobliżu Domostawy) na drodze krajowej nr 19. Ich radiowóz zaparkowany był po lewej stronie drogi (patrząc od strony Rzeszowa) za przystankiem autobusowym, na ziemistym podłożu.

Był to patrol łączony – realizowany w ramach współpracy dwóch komend powiatowych: Komendy z Niska oraz Komendy ze Stalowej Woli. Joanna Czernecka reprezentowała Komendę ze Stalowej Woli.

Joanna Czernecka zeznała w sądzie (a jej kolega z patrolu to potwierdził), że pełniąc służbę w tym dniu namierzyła radarem ręcznym prędkość samochodu jadącego od strony Rzeszowa (rzekomy pomiar wynosił 110 km/h). Przykład ten był już opisywany na niniejszych łamach w artykule zatytułowanym Uprawnienia kierującego pojazdem w przypadku dokonania przez Policję nieprawidłowego (lub fikcyjnego) pomiaru prędkości, jednakże w sprawie ujawniły się zupełnie nowe fakty i dowody, które sprawiają, że warto wrócić do niego.

a) problem prawidłowości wykonanego pomiaru

W rzeczywistości Joanna Czernecka żadnego pomiaru nie wykonała, a jej zeznania to kłamstwo – o czym już była wcześniej mowa. Zakładając jednak, że taki pomiar był, to z całą pewnością nie mógł on być prawidłowy, gdyż nie był by wykonany zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia. W instrukcji jest zapisane, że pomiary muszą być dokonane pod kątem 0 (zero) stopni do osi jezdni.

Autor niniejszego artykułu chciałby wszystkich czytelników odesłać wprost do instrukcji radaru opublikowanej na stronie producenta – Zakładu Urządzeń Radiolokacyjnych ZURAD, jednakże instrukcja ta jest możliwa do przeczytania dopiero po wpisaniu hasła…

http://www.zurad.com.pl/jpag/index.php?option=co...

Co do ukrycia ma firma Zurad, że instrukcja ta nie jest jawna dla kierowców, którzy chcieliby zweryfikować, czy urządzenia pomiarowe są wykorzystywane przez Policję zgodnie z instrukcją obsługi?

W związku z „utajnieniem” instrukcji publikuję w załączniku pismo Firmy Zurad, stanowiące odpowiedź na zapytanie sądu w sprawie II W 438/10.

http://prawonadrodze.org.pl/?attachment_id=1420

W piśmie tym Firma Zurad informuje sąd, że paragraf 6 zarządzenie Prezesa Głównego Urzędu Miar, w której to decyzji Prezes GUM uznał, iż urządzenie Rapid 1a spełnia wymagania metrologiczne brzmi następująco:

„Radarowy przyrząd powinien być wyposażony w urządzenie celownicze umożliwiające ustawienie przyrządu (wiązki fal elektromagnetycznych) pod kątem określonym do osi jazdy kontrolowanych pojazdów. Błąd ustawienia powinien mieścić się w granicach plus/minus 0,5 kąta pracy”.

Dlaczego Firma Zurad podaje w w/w piśmie jakie może być odchylenie od prawidłowego kąta, a nie pisze ile winien wynosić ten kąt? To zapewne jest tajemnicą państwową…

W opisywanym przypadku dwójka policjantów stała po przeciwległej stronie drogi, poza pasami wyasfaltowanej jezdni, za zatoczką autobusową. Należy też wziąć pod uwagę, iż kierowca jadący od strony Rzeszowa – w momencie dokonywania ewentualnego pomiaru – znajdował by się na dość wyrazistym łuku w prawo – co jeszcze bardziej zwiększało kąt pomiaru. Łuk ten można zaobserwować na mapach publikowanych przez Targeo i inne serwisy – jest to jedyny łuk drogi w miejscowości Katy. Będę wdzięczny, jeśli jakaś osoba o technicznym wykształceniu ten kąt pomiaru zmierzy.

Policjanci – zeznając w sądzie w charakterze świadków – odpowiadali na pytanie dotyczące możliwości technicznych dokonania prawidłowego pomiaru.

Dominik Wdowiak na rozprawie w dniu 23 lutego 2011 r. zeznał:

„Można dokonywać pomiaru prędkości samochodów jadących po drugiej stronie drogi”.

Natomiast funkcjonariuszka ze Stalowej Woli na rozprawie w dniu 16 grudnia 2011 r. zeznała tak:

„Nie pamiętam czy pojazd już wyszedł zza zakrętu gdy dokonywałam pomiaru. Ja nie pamiętam czy były tam jakieś znaki drogowe i drzewa. (…) Ja nie pamiętam czy używałam fotoradaru Rapid 1A. Ja się nie znam na kątach. Wtedy może się znałam, bo byłam świeżo po przeszkoleniu. Nie potrafię powiedzieć czy pomiar samochodu jadącego drugim pasem ruchu zachowuje 0 stopni. Nie pamiętam czy zgodnie z instrukcją do pomiaru należy wyjść na drugi pas ruchu. Możliwe, że nie zachowanie kąta pomiaru będzie skutkowało, że pomiar będzie wadliwy. Mnie się wydaje, że wówczas w ogóle by nie było pomiaru. Nie wiem co jaki czas policjanci przechodzą szkolenie z obsługi fotoradaru. Ja nie pamiętam ile takich szkoleń przechodziłam. Zapoznawaliśmy się z instrukcją w nowej jednostce. Wtedy znałam instrukcję radaru, który obsługiwałam”.

Pytanie obrońcy skierowane do świadka:

„czy pani w dalszym ciągu wykonuje zawód policjanta”

zostało uchylone przez prowadzącą sprawę sędzię Grażynę Pizoń.

Warto też nadmienić, iż w aktach sprawy znajduje się pismo KP Policji w Nisku z dnia 15 marca 2011 r. (RD-697/11) skierowane do Sądu Rejonowego w Nisku a podpisane osobiście przez Komendanta Powiatowego Policji w Nisku insp. Stanisława Wilczyńskiego, w którym Komendant stwierdził:

„Nadmieniam, że Policjant który dokonywał pomiaru prędkości posiada specjalistyczne przeszkolenia z zakresu Ruchu Drogowego”.

b) problem dotyczący ustaleń, którym radarem zmierzono prędkość

Jest rzeczą bezsporną, iż patrol mieszany używał w dniu 24 maja 2009 r. radaru będącego na stanie Komendy Powiatowej Policji w Stalowej Woli. Wynika to chociażby z zeznań Dominika Wdowiaka, który w sądzie zeznał:

„Radiowóz i radar był z Komendy w Stalowej Woli.”

Radar ten został pobrany z Komendy w Stalowej Woli ok. godz. 13.00 przez sierżant Joannę Wziątek (notatka urzędowa z dnia 8 czerwca 2009 r.) .

Na skutek zawiadomienia o nieprawidłowościach w zakresie kontroli drogowej Komenda Wojewódzka Policji w Rzeszowie przeprowadziła bezpośrednio po zdarzeniu postępowanie w tej sprawie. Komenda Wojewódzka zwróciła się m. in. do Komendy Powiatowej w Stalowej Woli o dostarczenie świadectwa legalizacji radaru, który był używany przez sierżant Wziątek w dniu 24 maja 2009 r. Świadectwo takie zostało przesłane i na tej podstawie Komenda Wojewódzka ustaliła, że :

„Pełniąca służbę policjantka z Komendy Powiatowej w Stalowej Woli (…) dokonała pomiaru prędkości Ręcznym Miernikiem Prędkości RAPID 2K” (pismo KWP w Rzeszowie z dnia 22 czerwca 2009 r. R – 371/2009).

W aktach postępowania znajduje się świadectwo legalizacji tego urządzenia.

W międzyczasie jednak Komenda Powiatowa Policji w Nisku dokonała sfałszowania dokumentacji dotyczącej zdarzenia. Fałszerstwo to polegało na tym, iż wpisano w księdze pracy innego urządzenia typu Rapid 1a, iż to właśnie to urządzenie było używane w czasie kontroli drogowej w dniu 24 maja 2009 r. Komenda Powiatowa Policji w Nisku przekazała do Sądu Rejonowego w Nisku świadectwo legalizacji radaru Rapis 1a, który był na jej wyposażeniu, a nie świadectwo radaru Rapid 2k, który był na wyposażeniu Komendy w Stalowej Woli, i który w dniu zdarzenia był w posiadaniu patrolu mieszanego.

Ta podmiana jest oczywista. Sierżant Wziątek nie mogła zabrać z Komendy w Stalowej Woli urządzenia, które aktualnie znajdowałóo9 się w Nisku… A to, że znajdowało się ono w Nisku wynika z księgi pracy urządzenia. W dniu 24 maja 2009 r. w godzinach przedpołudniowych było ono używane na terenie Niska przy ul. Rzeszowskiej przez funkcjonariusza o nazwisku Bieleń, który ujawnił nim 9 wykroczeń (zob. księga pracy radaru Rapid 1a – w aktach sprawy II W 438/10 w Sądzie Rejonowym w Nisku).

Wypada na koniec zapytać: dlaczego Komenda Powiatowa Policji w Nisku podmieniła radary i sfałszowała dokumentację?

Odpowiedź nasuwa się następująca: radar Rapid 2k posiada wmontowaną pamięć elektroniczną, pozwalającą ustalić jakie pomiary zostały dokonane tym urządzeniem. Rapid 1a takiej pamięci nie posiada. Komuś musiało zatem zależeć na tym, aby nie zostało ujawnione, że w dniu 24 maja 2009 r. w miejscowości Katy sierżant Joanna Wziątek nie dokonała pomiaru prędkości samochodu Skoda Fabia.

c) Epilog

Sąd Rejonowy w Nisku w uzasadnieniu wyroku z dnia 16 grudnia 2011 r. stwierdził, że dwójka policjantów dokonała pomiaru prędkości urządzeniem pomiarowym o nazwie „RAPID – 1A”. Sąd nie odniósł się ani jednym słowem do wątpliwości związanych z występowaniem dwóch radarów w jednej sprawie. Sąd nie odniósł się ani jednym słowem do zarzutu, że ewentualny pomiar nie mógł być miarodajny, gdyż został by wykonany niezgodnie z instrukcją i niezgodnie z zarządzeniem Prezesa GUM. Pod wyrokiem podpisała się sędzia Grażyna Pizoń. Wyrok nie jest prawomocny. Zarówno obwiniony, jak i jego obrońca złożyli apelację do Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu podnosząc stosowne zarzuty. O terminie posiedzenia Sądu Okręgowego w tej sprawie poinformuję na stronie internetowej i już zapraszam wszystkich na posiedzenie Sądu.




Z innej beczki:
Pierwszy klient w Polsce odebrał swoje Camaro, zwróccie uwagę na ...rejestrację ;)
http://www.motonews.pl/chevrolet/news-9 ... amaro.html

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


           
Post 5 lut 2012, o 14:21
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 24 sie 2007, o 11:09
Skąd: Rzeszów
Posty: 1015

Zobacz profil 
Hahahahaha :D A sorka, jak miałem sprawdzić bezobsługową centre future + ?? :D Jak jest ciepło, trzyma prąd dobrze, odpalała zawsze ;) Poziomu elektrolitu w niej nie sprawdzi :) Chłopie, nie wiesz już czego się czepiać :P Pierwsze diesel Ci nie pasował, potem ja Ci nie pasuje bo o auto nie dbam choć kiedyś wcześniej pisałem że zawsze przygotowuje auto do zimy ;) Moja ibiza odpaliła bez problemu i w piątek. Audi to nie moje auto. Poza tym, dla mnie to żaden argument że diesel jest gorszy bo przy -30 nie odpali, bo takie mrozy to są raz w roku przez jeden dzień :P i to nie zawsze ;) Ale że auto mniej pali, że jest trwalsze, że ma większy zasięg to już od dupe rozbić, ważne że co 10 diesel nie odpali przy -30 bo ma słaby aku ;) Ech...

_________________
Po nieodpuszczeniu Miedziakowi przez Kuciape w Toruniu : "Stworzyliśmy potwora" :D


           
Post 5 lut 2012, o 15:46
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Junior
Junior
Avatar użytkownika

Dołączył: 14 cze 2010, o 20:48
Posty: 216

Zobacz profil 
Czyżbyście zapomnieli ze klekot potrzebuje duzo wiecej energii do przekrecenia silnika? Poza tym przy duzym mrozie ropa zminia soje własciwosci i to jest głowna przyczyna lipy kazdego ranka :)

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy silników benzynowych.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iHil7koBSII


           
Post 5 lut 2012, o 16:17
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Legenda
Legenda

Dołączył: 16 gru 2002, o 20:07
Skąd: Rzeszów / Essen
Posty: 6938

Zobacz profil 
Pierdu, pierdu. Jeśli ktoś w ogóle nie dba o samochód, leje ropę nie wiadomo jakiego pochodzenia, bo jest parę groszy tańsza, wymienia filtr paliwa co 50 tys km, aku ma wiekowy i nie zamierza go zmienić, bo ma w bagażniku kable rozruchowe i jakoś tą zimę jeszcze przebiduje, to codziennie rano jest szopka. W moim aucie wszystko jest sprawne, postawiłem go w niedzielę tydzień temu pod blokiem i wczoraj zapaliło bez żadnych problemów.

Wystarczy dbać o samochod. Ot cała tajemnica. Przez 5 lat jeździłem benzyną i byłem zadowolony. Teraz przesiadłem się na diesla i również na nic nie narzekam.


           
Post 16 lut 2012, o 15:03
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 7 lis 2005, o 21:02
Posty: 1335

Zobacz profil 
Szukam jakiegoś niedrogiego i dobrego mechanika z Rzeszowa. Może ktoś kogoś polecić?


           
Post 14 lip 2012, o 00:03
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Weteran
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył: 19 cze 2005, o 19:14
Skąd: Rzeszów
Posty: 3029

Zobacz profil 
Oni nawet juz nie udają, potwierdzają że fotoradary maja służyc nie do poprawy bezpieczeństwa tylko do zarabiania pieniedzy !

Cytuj:
1,2 mld zł miał w tym roku dostać budżet z mandatów od kierowców. Po pięciu miesiącach jest ledwie 6 mln zł.

Ale drogowi piraci muszą trzymać się za kieszeń - stwierdza "Gazeta Wyborcza". Policja ma coraz więcej aut z wideorejestratorami, a Główny Inspektorat Transportu Drogowego zamawia 300 nowych fotoradarów, które będą pracować całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Rzecznik GITD Alvin Gajadhur mówi, że na początkowym etapie budowy systemu w I poł. 2012 r. liczono się ze znacznie mniejszymi wpływami do budżetu.

"Wraz z uruchomieniem nowych urządzeń spodziewamy się znacznie większych wpływów z tytułu nałożonych mandatów" - podkreśla.
interia.pl


Ostatnio jechałem na Węgry straciłem z 45 minut zatrzymywany aż przez 6 wachadeł ze światłami na odcinku za Domaradzem aż prawie do ronda w Miejscu Piastowym.
Ten odcinek drogi remontowany jest od dobrych 2 lat, zmieniła sie tylko (znacznie zwiększyła) liczba świateł do kierowania ruchem...
Na żadnym z tych odcinków nie uświadczyłem nawet jednego robotnika, nigdzie nie było także sprzętu do remontu dróg.
EURO skonczyło się wiec czas zwooolnic z remontami.
Na tym odcinku najlepiej widac co to znaczy "POlska w budowie"

Jesli ktoś wybiera się w tamte rejony, polecam objazd przez Krosno, szkoda nerwów, czasu i paliwa.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


           
Post 14 lip 2012, o 01:23
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 23 kwi 2006, o 15:29
Skąd: przybyszówka
Posty: 2165

Zobacz profil 
http://www.crefo.pl/raport/tech-motors- ... 9412002984

chcecie zrobic klime moge polecic
wylot na krakow po prawej stronie pare metrow za orlenem

_________________
"Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=5DxhXflwC8I


           
Post 10 sie 2012, o 23:01
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 23 kwi 2006, o 15:29
Skąd: przybyszówka
Posty: 2165

Zobacz profil 
http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/ ... kie-zmiany

masakra :cenzura:

_________________
"Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=5DxhXflwC8I


           
Post 17 sie 2012, o 23:04
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Uczestnik GP
Uczestnik GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 24 sie 2004, o 14:53
Skąd: Rzeszów
Posty: 1412

Zobacz profil 
Orientujecie się czy w Rzeszowie jest jakiś macher, który zajmuje się regeneracją desek rozdzielczych w samochodach po wystrzale Airbag'a :?:

_________________
"Szumina" pokazał, że ma jaja jak dzwony - J. Dymek


           
Post 27 lip 2013, o 23:45
 Re: Wszystko co ma zwiazek z motoryzacją
Medalista GP
Medalista GP
Avatar użytkownika

Dołączył: 23 kwi 2006, o 15:29
Skąd: przybyszówka
Posty: 2165

Zobacz profil 
moze ktos z was ma namiary na jakiegos dobrego mechanika z rzeszowa ktory specjalizowal by sie w fordach :?:

_________________
"Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=5DxhXflwC8I


           
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Narzędzia



Skocz do:  

Uprawnienia

Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

Original style by phpBBservice.nl & New Design style by ZeNaNLi