Nie bądź tylko Gapiem. Weź aktywny udział w dyskusji i zarejestruj się już teraz. Rejestracja
Luźne rozmowy na luźne tematy
7 mar 2005, o 07:14
|
FORMUŁA 1, Robert Kubica i wszystko co z tym zwiazane. |
|
error
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 23 gru 2002, o 18:38 Skąd: USA Posty: 1099
|
W ostatnia niedziele w Melbourne - Australia zaczal sie kolejny sezon GP Formuly 1.
Tego roku do walki przystapilo 10 teamow.
1. Ferrari
2. Renault
3. McLaren
4. Red Bull
5. Williams
6. Toyota
7. Sauber
8. BAR
9. Jordan
10. Minardi
Pierwszy wyscig o GP Australii zakonczyl sie niespodziewanym zwyciestwem G. Fisichella z teamu Renault. Jego kolega z zespolu F. Alonso finiszowal na 3 cim miejscu. Drugie miejsce na podium przypadlo R. Barichello z teamu Ferrari natomiast 4 ty byl byly kierowca stajni McLarena a teraz Red Bull - D. Coulthard.
Warto wspomniec o nowym regulaminie F1 ktory wszedl wzycie w tym sezonie. Najwazniejsze dla kibica sa chyba 2 zmiany.
1. Jeden komplet opon na wyscig.
2. Jeden silnik na dwa Grand Prix.
Zmiany w przepisach F1 sezon 2005.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) stawia przed zespołami wysokie wymagania, zwłaszcza w kwestii silników. W myśl nowych przepisów jednostka napędowa musi wytrzymać w tym sezonie dwa kolejne, pełne weekendy Grand Prix - czyli dwa razy dłuższy dystans niż w zeszłym roku i cztery razy dłuższy w porównaniu z sezonem 2003. Poprzez tą zmianę FIA chce osłabić osiągi silników oraz zmniejszyć koszty. Dla rozwoju nowego silnika dla Williamsa FW27, modelu BMW 84/5, oznaczało to, zdaniem dyrektora działu sportowego BMW, dr Mario Theissena, „osiągnięcie dwa razy większej wytrzymałości bez zbytniego obniżania osiągów jednostki napędowej”. W tym sezonie silnik można wymieniać tylko w razie uszkodzenia, a nawet w tym przypadku kierowca przesuwany jest o 10 pozycji do tyłu na starcie, a także musi używać nowego silnika do końca kolejnego weekendu Grand Prix. Tylko kierowcy, którzy nie ukończą pierwszego z dwóch wyścigów, mogą bezkarnie wymienić silnik na nowy przed kolejnym wyścigiem.
Zmniejszono także liczbę rodzajów opon dostępnych podczas weekendu. Każdorazowo kierowcy wystarczyć muszą trzy zestawy opon. Sesje kwalifikacyjne w sobotę i niedzielę oraz sam wyścig muszą być przejechane na jednym zestawie opon. To oznacza, że opony będą musiały być twardsze, przez co zmniejszy się ich przyczepność. Prędkości w zakrętach zmaleją, co z kolei poprawi bezpieczeństwo. Wymiana koła w czasie wyścigu będzie dozwolona jedynie w przypadku uszkodzenia opony i podczas takiej wymiany zabronione będzie dotankowywanie samochodu. W praktyce zmian opon w boksach już nie będzie. Ten przepis znacząco wpłynie na samo widowisko. „Przy mniejszej liczbie dostępnych opon,” wyjaśnia Christian Danner, „kierowcy będą przejeżdżali mniej okrążeń podczas wolnych treningów.”
Poza tym FIA planuje obniżenie siły docisku działającej na samochody o około 25%, a to za sprawą ograniczeń w aerodynamice. Przednie skrzydło musi być teraz zawieszone 15, a nie 10 cm ponad nawierzchnią tory, tylne skrzydło przesunięto o 15 cm do przodu, a wysokość tylnego dyfuzora ograniczono do 125 mm. Te zmiany mają sprawić, że znacznie zmniejszy się efektywność aerodynamiczna samochodów, a - co za tym idzie - ich przyczepność. To z kolei sprawi, że prędkości w zakrętach będą jeszcze mniejsze, czyli poprawi się bezpieczeństwo. Dzięki temu FIA osiągnie swój cel i przynajmniej na krótki czas zatrzyma ciągły wzrost prędkości samochodów Formuły 1. „Zespoły dzięki pracy w tunelach aerodynamicznych szybko odzyskają stracony docisk,” mówi Christian Danner, „ale zajmie im to trochę czasu, dlatego też kroki podejmowane od czasu do czasu przez FIA uważam za zasadne.”
FIA próbuje osiągnąć za pomocą nowych przepisów trzy cele: poprawa bezpieczeństwa, obniżenie kosztów i uatrakcyjnienie wyścigów. Czy te zamiary się powiodą - pokaże nam 19 wyścigów nadchodzącego sezonu.
Najważniejsze zmiany w regulaminie sportowym:
Kwalifikacje:
Sesja kwalifikacyjna odbywa się w dniu przed wyścigiem i rozpoczyna się o godzinie 13.00 (o 12.00 podczas Eliminacji odbywających się w Ameryce Północnej) oraz cztery godziny przed startem do wyścigu. Podczas obydwu sesji wszyscy kierowcy przejeżdżają po jednym okrążeniu pomiarowym, do którego startują w kolejności ustalonej wg następujących zasad:
kolejność dla pierwszej sesji odpowiada odwróconej klasyfikacji poprzedniego wyścigu. Kierowcy nieklasyfikowani będą startować w kolejności ustalonej według liczby okrążeń przejechanych w poprzednim wyścigu, przy czym ostatni startuje ten, który przejechał najwięcej okrążeń.
W pierwszym wyścigu sezonu bierze się pod uwagę wyniki ostatniego wyścigu poprzedniego sezonu, a nowi kierowcy startują w porządku swoich numerów startowych.
kolejnością dla drugiej sesji będzie odwrócona klasyfikacja pierwszej sesji. Jeśli dwaj lub więcej kierowców osiągnęło identyczne wyniki, lub jeśli więcej niż jeden kierowca nie zdołał zanotować czasu, ich pierwszeństwo względem siebie będzie takie jak podczas pierwszej sesji.
Samochody będą jeździły w sobotę z dowolną ilością paliwa. Po zakończeniu sesji zjadą do parc fermé, a do sesji niedzielnej przystąpią z ilością paliwa zakładaną na wyścig (dozwolone dotankowanie). Zespoły nie będą mogły dotankować ponownie zanim zacznie się wyścig.
Czasy obu sesji zostaną zsumowane i zadecydują o porządku startu, gdzie pole position zostanie przyznane zawodnikowi z najlepszym czasem sumarycznym.
Opony:
Kierowcy będą mieli do dyspozycji mniejszą ilość opon i będą musieli używać jeden zestaw na obydwie sesje kwalifikacyjne jak i wyścig. Opona może zostać wymieniona tylko tedy gdy zostanie zniszczona lub przedziurawiona, jednak na taką, której przebieg nie jest mniejszy od wymienianej.
W piątki, kierowcy będą mogli testować dwa rodzaje komponentów. Przed sobotnią sesją treningową muszą wybrać jedną mieszankę na pozostałą część weekendu. Zostaną im wtedy przydzielone trzy zestawy opon - jeden na sesje treningową, drugi na kwalifikacje oraz wyścig i trzeci jako zapasowy w przypadku zniszczenia lub przedziurawienia ogumienia.Kierowcy będą mieli również do dyspozycji opony deszczowe i opony na ekstremalne warunki. Te opony mogą zostać użyte tylko wtedy gdy dyrektor wyścigu uzna, że warunki panujące na torze wymagają użycia takich opon.
Ostatnio edytowano 21 gru 2005, o 01:41 przez error, łącznie edytowano 4 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 mar 2005, o 18:39
|
|
StrongU
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 14 lis 2002, o 19:56 Skąd: Z krzesła, sprzed monitora Posty: 1013
|
Jak dla mnie głupota to 2 rundy kwalifikacji...po jaką cholere?? Ja nie wiem...zwłaszcza, ze silnik ma starczyć na 2 wyscigi. Już to widze jak w któryms z kolejnych wyscigów do mety dojedzie 8 albo jeszcze mniej zawodników...
A co do GP Australii. Nastawiłem budzik na 4 i sie nawet obudziłem, właczyłem TV i ogladnąlem pierwsze 10 kółek, pózniej zasnąłem, takze nie wiele z niego wiem.
Widać Renault w tym roku moze wiele namieszać. Fisichella dostał dobry bolid i pokazuje ze jezdzic potrafi. Ciekawie zaprezentowała sie stajnia Red Bull'a która tez moze wiele namieszac. Co sie stało z Szumim?? Myślałem, ze po starcie zaraz wystrzeli do przodu, a on stanął na 15 miejscu i ani rusz... Niespodzianka in minus to postawa Montoya'i Raikkonena. Tego 2-go obstawiałem nawet jako zwyciesce, a tu daleko.... Tak na prawde szanse poszczególnych zespołów bedzie mozna ocenić po nasteopnej rundzie, kiedy to kwalifikacje odbeda sie w normalnych warunkach...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 mar 2005, o 23:59
|
|
error
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 23 gru 2002, o 18:38 Skąd: USA Posty: 1099
|
akinom napisał(a): Pierwsze zwycięstwo Schumachera to rok 1992 tor w Belgii i samochód Benetton ( Mansel był wtedy drugi ) a nie San Marino 1994. Osobiście nie przepadałem za Schumim ale musze obiektywnie stwierdzić że ten Schumacher z połowy lat 90-tych a obecny to dwie różne osoby - po prostu chłop dojrzał ( albo się zestarzał )
moze masz racje, bylo to dawno temu a nie zagladnalem w statystyki. W kazdym razie rowniez na benettonie zolto - blekitnym Schumi wygral na Imola 1994 roku po wypadku Senny.
_________________ Leave Me Alone
|
|
|
|
11 mar 2005, o 00:20
|
|
drozd
|
Solidny ligowiec |
|
|
Dołączył: 16 sty 2003, o 18:38 Skąd: Rzeszów??? ;-) Posty: 479
|
cytat:
moze masz racje, bylo to dawno temu a nie zagladnalem w statystyki. W kazdym razie rowniez na benettonie zolto - blekitnym Schumi wygral na Imola 1994 roku po wypadku Senny.
pamietam ze odwolali wtedy mecz z Opolem z powodu opadow desszczu, wrocilem do domu i mama mi mowi ze Senna nie zyje. ciekaw jestem czy znacie oficjalna analize powodu upadku Senny. zwłaszcza Ty Error
moj kumpel opowiadal mi o specjalnym programie poswieconym wydarzeniom z 1 maja 1994 roku. ostatnie 7 sekund analizowali 60 minut!!! cos niewiarygodnego. tez lubilem Arytona a za Szumim nigdy nie przepadalem, w sumie troche sie tym ineteresowalem jak lecilao w TVP1
_________________ http://www.nickipedersen.com/files/html/index_uk.html
Power w opałach, i swietne zdjecia Jarka Pabijana. Ten facet nie ciuła punktow, dlatego i sam lezy, ale wiem...idioten-test itd.
|
|
|
|
11 mar 2005, o 17:30
|
|
akinom
|
Szkółkowicz |
|
Dołączył: 24 gru 2003, o 12:00 Skąd: Rzeszów Posty: 4
|
cyt. W kazdym razie rowniez na benettonie zolto - blekitnym Schumi wygral na Imola 1994 roku po wypadku Senny.
nie dokońca "również" w 1992 r. benetton był zielono-żółty, a w 1994 r. faktycznie żółto- niebieski,by w 1995 być biało-niebieskim - dobra już się nie czepiam Tak czy siak w dniu kiedy zginął Senna wygrał Schumacher - wielu zresztą mu potem zarzucało jego radość na podium ( np. Berger ) oraz to że nie było go na pogrzebie Senny. A jeśli ktoś jest zainteresowany biografią Senny i tragicznym dniem na Imoli polecam:www.senna.pcserwis.com
|
|
11 mar 2005, o 17:33
|
|
akinom
|
Szkółkowicz |
|
Dołączył: 24 gru 2003, o 12:00 Skąd: Rzeszów Posty: 4
|
|
|
|
11 mar 2005, o 23:49
|
|
error
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 23 gru 2002, o 18:38 Skąd: USA Posty: 1099
|
drozd napisał(a): cytat: moze masz racje, bylo to dawno temu a nie zagladnalem w statystyki. W kazdym razie rowniez na benettonie zolto - blekitnym Schumi wygral na Imola 1994 roku po wypadku Senny.pamietam ze odwolali wtedy mecz z Opolem z powodu opadow desszczu, wrocilem do domu i mama mi mowi ze Senna nie zyje. ciekaw jestem czy znacie oficjalna analize powodu upadku Senny. zwłaszcza Ty Error moj kumpel opowiadal mi o specjalnym programie poswieconym wydarzeniom z 1 maja 1994 roku. ostatnie 7 sekund analizowali 60 minut!!! cos niewiarygodnego. tez lubilem Arytona a za Szumim nigdy nie przepadalem, w sumie troche sie tym ineteresowalem jak lecilao w TVP1 z tego co obilo mi sie o uszy i gdzies kiedys czytalem powodem wypadku Senny byl wadliwy material uzyty w ukladzie kierowniczym. Nastapilo pekniecie drazka kierowniczego i bolid Senny zamiast skrecic pojechal prosto w bande i roztrzaskal sie przy bardzo duzej predkosci. Podobny wypadek mial miejsce na moich oczach podczas ubieglorocznego wyscigu o GP USA w Indianapolis z tym ze wtedy zakret byl lagodniejszy a przyczyna byla peknieta opona w bolidzie Ralfa Schumachera. Cytuj: wielu zresztą mu potem zarzucało jego radość na podium
i chyba dlatego nie przypadl mi ten facet do gustu.
_________________ Leave Me Alone
|
|
|
|
20 mar 2005, o 17:07
|
|
StrongU
|
Uczestnik GP |
|
|
Dołączył: 14 lis 2002, o 19:56 Skąd: Z krzesła, sprzed monitora Posty: 1013
|
Refresh
Wczora, a własciwie dziś odbyła sie 2 eliminacja MŚ F1 - GP Malezji
oto klasyfikacja
1. Fernando Alonso Hiszpania Renault 1:31.33,736 2. Jarno Trulli Włochy Toyota + 24,3 3. Nick Heidfeld Niemcy Williams + 32,1 4. Juan Pablo Montoya Kolumbia McLaren + 41,6 5. Ralf Schumacher Niemcy Toyota + 51,8 6. David Coulthard W. Brytania Red Bull + 1.12,5 7. Michael Schumacher Niemcy Ferrari + 1.19,9 8. Christian Klien Austria Red Bull + 1.20,8 9. Kimi Raikkonen Finlandia McLaren + 1.21,5 10. Felipe Massa Brazylia Sauber + 1 okr. 11. Narain Karthikeyan Indie Jordan + 2 okr. 12. Tiago Monteiro Portugalia Jordan + 3 okr. 13. Christijan Albers Holandia Minardi + 4 okr.
Ogromne problemy ma zespół Ferrari. Jak widać konkurencja nie próżnowała i efektem tego jest to, iz obecnie Ferrari zupełnie sie nie liczy... Problemy widać gołym okiem. Nie pamietam czegos takiego w teamie Ferreri, ale Barichello został zdublowany na jednym z okrazen, pozniej sie zupełnie wycofał...ale...Ferreri szykuje nowe maszyny...Ferrari 2005 i podobno moja byc gotowe na nastepną GP... Wygrana Alonso nie jest zaskoczeniem. Obecnie bolidy Renault są piekielnie mocne i po wygraniu Pole Possition przez Fernendo, trudno było sie spodziewac innego rozstrzygniecia jak jego wygrana. BYćmoze Renault ustrzelił by dublet, gdyby nie kolizja Fisichelli... I jeszcze jedno pytanie...co jest z Raikkonenem. Chłopak wykreca Best Lap, czyli jego bolid jest bardzo mocny, a przyjezdza dopiero 9. Błedy na torze?? Inaczej tego nie umie wytłumaczyć.
|
|
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
Narzędzia
|
|
Uprawnienia
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|